10. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas muuta igav info põnevaks?

Infograafikud annavad võimaluse luua kuivadest andmetest liigse infomüra all vaevlevate lugejate jaoks tõsiseid meistriteoseid.

Microsoft Wordi sisse ehitatud piruka- või tulbagraafikud on iganenud. "Smart Art" kujunditega annab kuiva teksti paremini visualiseerida, kuid midagi revolutsioonilist seal ikkagi pole.

Uutes Office`i versioonides on küll muudetud tabelite kujundusi (3D, nurgad ümaraks jne), aga üldpilt on jäänud aastateks samaks. Ükskõik, kui huvitavaid värvilahendusi piruka värvimiseks kasutada, ei tekita need auditooriumis mingitki ärevussuminat.

 Uus vana tegija

Hea kunstnikukäega kujundajad on internetis juba mõnda aega demonstreerinud uue aja infograafikute meistriklassi. Trüki Google otsingusse “infographics” ning hetkega kuvatakse su arvuti ekraanile tuhandeid ilusaid pilte, kus kuivadest andmetest on tehtud liigse infomüra all vaevlevate kodanike jaoks tõsiseid meistriteoseid. Tundub imelik, kuid infagraafikuid vaadates võib veeta Internetis väga palju aega. Silmale ilusaid ja huvitavaid graafikuid on tehtud teemadel: olulised põhjused, miks loobuda kohtingust, iPadi ajalugu, levinumad murutüübid USAs ja paljudel muudel teemadel. Siinkohal pole tõesti fantaasial piire olnud.

Kellele vaja?

Infograafikud pole kindlasti viimase aja trend, kuna graafiliselt on infot edastatud väga kaua. Pigem on hakatud viimaste aastate jooksul mõtlema, kuidas infograafikuid veelgi põnevamaks muuta. Oma tõuke on graafikute levikule andnud kindlasti internet, kus teksti lugemiseks pole piisavalt aega ning paari tuhande tähemärgi pikkune tekst on targem infograafiku kujul kokku võtta. Sellega suureneb  võimalus, et sinu poolt edastatud informatsiooni jõuab õige auditooriumini. Infograafikuid saab kasutada ettevõtte kodulehel äriprotsesside kirjeldamiseks, konverentside esitlustes PowerPointi asemel, blogis pikkade tekstide illustreerimiseks (kokkuvõtmiseks), aastaraamatutes ja kindlasti pabermeedias.

Kuidas saada?Ilusa töötava infograafiku loomisega saavad hakkama vähesed, kuid siinkohal tuleks pöörduda reklaamiagentuuri kujundusgurude poole ning rääkida infograafikute jutt ära. Usun, et paljud on teemaga kursis ja võtavad üleskutse vastu. Kui pole, siis andke neile aega googeldamiseks. Infograafikute ainsaks  miinuseks võib tuua kalli hinna, kuna põhjaliku kujunduse loomine kergendab ettevõtte rahakotti mitmesaja euro võrra.

 Tutvu teemaga ise edasi:

http://en.wikipedia.org/wiki/Information_graphics

http://www.ted.com/talks/view/lang///id/937

http://sixrevisions.com/graphics-design/40-useful-and-creative-infographics/

 

 

Autor: Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700