Tead Apple’i kunagist “Think different” kampaaniat? Kampaania peamine eesmärk oli meenutada, mille eest Apple seisab, kes on nende kangelased. Need oli inimesed, kes mõtlesid teisiti ja viisid oma ideed ellu:
Albert Einstein, Bob Dylan, Martin Luther King, Jr, Richard Branson, John Lennon, R. Buckminster Fuller, Thomas Edison, Muhammad Ali, Ted Turner, Maria Callas, Mahatma Gandhi, Amelia Earhart, Alfred Hitchcock, Martha Graham, Frank Lloyd Wright ja Picasso.
Jeff Dyer ja Hal Gregersen kirjutavad HBR‘is, et erinevad uuringud näitavad selgelt, et need inimesed olid küll erilised ja silmapaistvad, aga nende edu ei seisnenud erilises andes, vaid selles, et nad võtsid mõtlemiseks aega ja nende assotsiatiivse mõtlemise oskus oli väga hea – nad oskasid leida erinevate nähtuste, faktide, sündmuste või objekti vahel uusi seoseid.
Autorite enam 5000 ettevõtja seas tehtud uuring näitas, et igaüks suudab nendega võrreldavalt mõelda kui ta vaid piisavalt vaeva näeb, näiteks oleks vaja mõtlemisele kulutada senisest 50% enam aega.
Kui see nii lihtne on, miks inimesed ei kuluta lihtsalt rohkem aega mõtlemisele ega saavuta suurepäraseid tulemusi? Harvard Medical School’is tehtud uuring annab vastuse ja jahmatab: 60-80% inimestest leiavad, et massist erinevalt mõtlemine on ebamugav ja kurnav.
Laias laastus tuleb kolmandik loova mõtlemise oskusest geenidest ja ülejäänud keskkonnast, kus elame ja viibime. Nii, et enamus tulemust mõjutavatest tegurites on su enda käes.
Alusta sellest, et õpid kasutama assotsiatiivse mõtlemise abivahendeid ja/või erinevaid loova mõtlemise metoodikaid – neid on veebis täpselt must-miljon erinevat (näiteks GameStorming).
Võtke need oma meeskonnaga ette, katsetage, võrrelge erinevate meetodite kasutamisel saadud tulemusi ja tehke enda jaoks järeldusi. Võtke selle jaoks aega. Palju rohkem aega kui seni, see parandab, mitte ei halvenda sooritust.
Autor: Urve Vilk, Indrek Maripuu