26. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas tulevikku vaatamine personali valikul aitab?

Kui ettevõttel on töötajat vaja, siis on sellega kiire. Tavaliselt oli vaja juba eile, paremal juhul homme. Uue töötaja valik võtab enamasti kuu, ka rohkem, lisaks tuleb arvestada etteütlemisajaga varasemale tööandjale. Et nii pikka ja ajamahukat protsessi ette võtta, tasub teha põhjalik ettevalmistus.

Mõelge läbi, mida ootate sellelt inimesel poole aasta pärast ja mida kolme aasta pärast. Poole aastaga peaks ta juba omal kohal hästi hakkama saama. Kas me soovimegi, et ta jääks paljudeks aastateks tööd just sel moel tegema? Lihttööde puhul võib see nii olla, kuigi – tehnoloogiad muutuvad ja tööline peab suutma sellega kaasas käia. Mõeldes spetsialistidele – hea on teada, kus suunas peaks tema karjäär edasi liikuma. Karjäär pole vaid ülespoole minek, vaid ka paremaks spetsialistiks saamine – niinimetatud vertikaalne karjäär.

Osake oma tulevikusoovi juba personaliotsingu kuulutuses välja tuua.

Siis saate loota, et sarnaseid tulevikusoove omavad kandidaadid ka oma CV saadavad. Muidugi ei pruugi inimesed oma võimeid adekvaatselt hinnata ja ka vestlustega ei pruugi nende potentsiaal välja tulla. Kuid oluline osa – isiksus, võimed, väärtused, hoiakud – need aitavad ka tulevikule mõelda. Kui inimene on avatud ja kiire õppimisvõimega, siis ta omandab kõik uue kiiresti. Tema tulevikusammud peab läbi mõtlema. Muidu sammub ta just siis, kui ettevõttel temast kõige enam kasu võiks olla, teise ettevõttesse – kus näidatakse perspektiivi.

Intervjuul tasub pigem uurida kandideerija soove tulevikule kui neid talle kandikul pakkudes. Kui inimene on tööst huvitatud, nõustub ta kõigega. Kui ta ise ütleb samu asju, mida Teie olete eelnevalt mõelnud, on suund õige. Kui inimene on 50, siis ta tõenäoliselt suurt pööret oma karjääris ei tee. Tema kogemused ja küpsus võiks olla ettevõttele väga väärtuslik.

Kaaluge päris noore, kogemusteta töötaja palkamist. Noored toovad uued tuuled.

Noored soovivad eelkõige võimalust saada tööd. Neil on praegu päris raske – ikka on kogemustega inimesed oma eelistega, paljud noored ei saa võimalustki end näidata. Nemad ilmselt ei ütle välja ka perspektiivi – nad tegelikult ei kujuta seda reaalselt ette. See ei tähenda, et nendes potentsiaali ei pruugi olla. Meie büroo kaks töötajat ei omanud selles valdkonnas kogemust, kuid praeguseks on nad nii palju õppinud, et minul on mõndagi neilt õppida. Ja see käis nii ruttu – aastaga.

Vaadake koos praeguste ja uute inimestega kaugemale ja kõrgemale, siis on lootus ka kohale jõuda. Ainult tänasele mõeldes on oht sellesse kinni jääda.

Autor: Rivo Sarapik, Sirje Tammiste

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700