Autorid: Helo Tamme, Helo Tamme, ISS Uus-Meremaa personalijuht • 7. oktoober 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eristu töökuulutusega, et kandidaatidele silma jääda!

ISS Eesti personalijuht
Foto: Meeli Küttim
Kuidas anda endast parim, et töökuulutusele kandideeriks just need tööotsijad, kes ka tegelikult tööst huvitatud on? Vaata head näidet eristuvast töökuulutusest.

CVKeskuses ja CVOnlines on hetkel pea 830 kuulutust, millega otsitakse töötajaid müügitöö valdkonda. Paneme end nüüd ise selle vaese tööotsija olukorda ja mõtleme hetk, kui tõenäoline on, et mõni müügiguru just meie töökuulutuse nende sadade hulgast leiaks, see teda kõnetaks ning ta meile ka kandideeriks! Veelgi enam, ega need kaks portaali ei ole ju ainukesed, mille kaudu aktiivsed tööandjad täna endale töötajaid otsivad, lisaks tuleb arvestada töökuulutustega nii erinevates mainekates ajakirjades ja ajalehtedes, nagu Director, Äripäev, Eesti Ekspress kui ka ülikoolide karjääritahvlitega jne.

Seega tänasel tööturul tuleb oma töökuulutustega eristuda, et kandidaatidele silma jääda!

Murekortsud tulevad aga värbaja palgele, kui ta näeb kõiki neid „huvilisi“, kes on lõpuks ettevõtte töökuulutse siiski üles leidnud ning sellele kandideerinud. Keda võtta ja keda jätta, kes on tõeline huviline, kellega maksab kokku saada ning kes „bingo-kandideerija“  kellele helistades saad vastuseks: „kandideerisin igale poole, mis ettevõttest sa helistadki?“?

Julge hundi rind on rasvane ning Reklaamistuudio on sellise mentaliteediga ka oma müügimeistri töökuulutuse koostanud, oodates kõigepealt huvilise kõnet ja alles seejärel CV'd. Reklaamistuudio on läinud isegi nii kaugele, et lubab kõik need CV'd spämmi  kausta panna, millele ei ole eelnenud telefonikõnet, kus potentsiaalne kandidaat veenaks kontaktisikut oma sobivuses. Liiga üleolev? Pigem mitte. Oodatakse ju kandideerima just aktiivseid müügiinimesi, kellele meeldib (kliendi)suhtlus, seega oodatakse kandidaate, kes on valmis julgelt toru haarama.

Lisaks intrigeerivale väljaütlemisele CV'de ja spämmi kausta teemalt on ka selle kujundus tavapäratu: peale vaadates ei meenuta selles kuulutuses mitte miski traditsioonilist tööpakkumist: mõned joonistused, veidi teksti ning kiri kandidaadile. Samas, kõik see annab ülevaate sellest, keda oodatakse ja mida pakutakse, lubades siinkohal töötasu, millel ülemist otsa polegi!

Igatahes inimestele see silma on jäänud, sh müügiinimestele, kuna kuulutuse saatis mulle ka üks müügi valdkonna professionaal, kes leidis, et päris huvitav lähenemine!

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:

- Sõltuvalt sellest, millisele ametikohale inimesi otsid, vali ka kuulutuse avaldamise kanal. Kuigi tööotsingu portaalid toovad samuti palju kandidaate, siis kaalu ka teistsuguste kanalite kasutamist, nagu näiteks ülikoolide karjääristendid, kus võid isegi suurema tõenäosusega asjalikele kandidaatidele silma jääda.

- Soovid terad sõkaldest eristada – anna kandidaatidele töökuulutuses mingi täiendav ülesanne/kodutöö; inimene, kes töökohast huvitatud ei ole, ei viitsi täiendavaid takistusi läbida ja jätab oma CV saatmata. Kandidaate on nii küll vähem, samas tead, et kandideerivad nii just inimesed, kes on ka tegelikult huvitatud.

- Oluline on alati töötasu väljatoomine! Töökuulutused, milles on töötasu välja toodud, saavad tavapärasest suuremat tähelepanu ning äratavad huvi ka passiivsetes kandidaatides.

 

Loe lisaks www.helotamme.blogspot.com.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700