Guidas jõuda sovitud kandidaatideni? - ehk lugu eristuvast töökuulutusest

Helo Tamme, ISS Eesti personalijuht ja PARE juhatuse liige  Foto: Meeli Küttim

Kuigi esmapilgul tundub, et ajaleht on sisse lasknud nö hullu prohmaka ja ära trükkinud vigadest kubiseva teksti, siis kuulutusega põhjalikumalt tutvuv inimene avastab peagi, et vead on taotluslikud.

Töökuulutust koostades peame alati mõtlema nendele kolmele põhiküsimusele:

- esiteks kanal, kus kuulutust avaldada, et jõuaksime õige inimeseni. Kui otsitakse inimest vastava ajalehe keeletoimetajaks, siis eeldatavasti on tema puhul eeliseks see, et ta oleks meie ajalehe lugeja, mis tähendab, et asjakohane on kuulutus kindlasti ka oma lehes(-l) avaldada.

- teiseks pealkiri, mis jääks silma ja kõnetaks. Kui seda keeletoimetaja otsingu töökuulutust lugeda, võime esmalt isegi ehk veidi šokeeritud olla, et nii lihtlabane viga („tööt“) on töökuulutusse sisse lastud. Samas eristub see reklaam teistest ja püüab tähelepanu ning meeldib inimestele; näiteks Facebook'i grupis „Ajakirjandus- ja reklaamipärleid meilt ja mujalt“ (sain selle kuulutuse nimelt just sealt), on see saanud juba üle 100 „like“-i!

 - kolmandaks sõnum. Kuigi pealkiri on see, mis tähelepanu köidab, on siiski sõnum see, mis paneb kuulutust edasi lugema ja huvilist kõnetab. Kuna viga pealkirjas meid veidi siiski šokeerib, siis loeme igaks juhuks (sh uudishimust) edasi, et teada saada, millega täpsemalt ikka tegemist – ja see oligi ju kuulutuse koostaja eesmärk. Kuigi töökirjeldus, nõuded ja töötajatele pakutav on nö traditsiooniline info, muudab selle eriliseks kuulutust läbiv stiil ehk vigadega kirjutamine.

Seega üks järjekordselt põnev ja eristuv töökuulutus, millist ei olegi varem kohanud.

Soovitused töökuulutuse koostamisel:

- vali õige kanal, mida kasutada oma töökuulutuse avaldamiseks. Kui oled meediaväljaanne, siis avalda töökuulutus kindlasti ka oma lehel(-s) – nii saavad ja teavad kandideerida ka sinu lehe lugejad.

- vali oma kuulutusele õige pealkiri. Tähelepanu saamiseks tuleb eelkõige just töökuulutuse pealkirjaga eristuda ja panna inimene just seda lugema.

- nagu selgub Harju Ühinenud Meedia keeletoimetaja töökuulutusest, ei pea see alati olema visuaalselt atraktiivne, et silma jääda. Oluline on oma sõnum läbi mõelda ning just sellega huvilisi kõnetada!

Loe lisaks http://helotamme.blogspot.com.

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt