Autorid: Helo Tamme, Helo Tamme, ISS Uus-Meremaa personalijuht • 12. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vürtsita töökuulutust huumoriga

Foto: Meeli Küttim
Iga töökuulutus kannab oma sõnumit, mõni lihtsalt valjema häälega mõni vaiksemaga. Kindel on see, et humoorikalt koostatud töökuulutus paelub tööotsija tähelepanu, kirjutab ISS Eesti personalijuht Helo Tamme.

Kontaktikeskuse töökuulutus, millega otsitakse SÄRASILMSET JA NUTIKAT KLIENDITEENINDAJAT, kes suhtub klientidesse austuse ja professionaalsusega, kuid ei unusta huumorit, ei ole küll lisatud suuri ja silmapaistvaid atraktiivseid visuaale, ometigi on ka sel oma põnev lahendus sõnumi edastamiseks.

Kui nimetatud töökuulutus sisaldab traditsioonilisi elemente ehk nõudmised, tööülesanded ja pakutav, on selles vaimukas lahendus kandidaatidele testimiseks: kas töö on sobiv või mitte.

Nimelt on välja toodud kolm olukorda, millega kandidaat saab end testida: kui need toovad naeratuse näole, mitte pisara silma, siis on tegemist tööga, mis võiks sobida ja kuhu võiks kandideerida.

(1) Helistab vanem naine infoliinile ja ütleb, et kuuleb halvasti. Teenindaja püüab kõvemini rääkida, kuid see ei aita. Seepeale teatab naine: „Õige jah, ma ei kuule teid ju seepärast, et panin eile oma telefoni hääletu peale!“(2) Valeühendus (ilmselt oli klient teise firma numbri valinud). Klient: „Mida? Vale number? Miks te sel juhul lasite mul nii kaua oodata enne kui vastu võtsite?“(3) Klient: „Tankisin bensiinijaamas oma pangakaardiga ära, kuhu või kellele ma nüüd raha peaksin maksma?“

Päris nutikas lahendus. Esiteks paelub selline humoorikalt koostatud töökuulutus lugejat/tööotsijat, teiseks, paneb see töökuulutusest rääkima.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks

1. Lisa töökuulutusse enesehindamise küsimused kandidaatidele, nii saavad tõsised huvilised enne kandideerimist end testida ja otsustada, kas töö on sobiv või mitte.

2. Vürtsita töökuulutust kasvõi kübekese huumoriga – lisa mõni ettevõtet iseloomustav pilt või tekst. Nii eristud teistest, paelud kandidaate ning paned endast rääkima.

3. Klienditeenindaja, kes puutub kokku erinevate inimestega, töös tuleb ette erinevaid toredaid ja ka mitte nii toredaid olukordi. Sõnastage need ühiselt ning lisage kuulutustesse. Selliste olukordade väljatoomine annab ülevaate nii organisatsioonist (kuidas suhtutakse nalja) kui ka vakantse töökoha olemusest.

Loe lisaks helotamme.blogspot.com.

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700