Kinkimise etikett
Kingituste tegemine kuulub iga kultuurikäitumise juurde. Igal kultuuril on omad tavad ja kombed. Kohtudes teiste kultuuride esindajatega ja soovides valmistada neile meeldivaid üllatusi kingituste kaudu, peame uurima erinevaid kinkimiskombestikke. Näiteks: kui kellade kinkimine on üldlevinud ärikingitus euroopamaades, siis Hiinas tähendaks see surma ettekuulutamist.
Firma võib kingituste tegemiste kaudu kujundada oma imagot klientide jaoks. Olen näinud Tallinna tänavatel härrasid roosade roosidega, ulatamas neid tütarlastele ja daamidele - tunne on soe ja meeldejääv. Hiljuti, bussipeatuses seistes, kinkisid ühe firma esindajad minule kokku kolm sidrunit - meeldiv! Kuigi sidrun on hapu vili, on selles palju vitamiine ja tervist - ja sõnum on kingituses oluline.
Kingituste kokkuleppedFirma kingitused kuuluvad kogu firma imago ja esitluse juurde ning need on eraldi töörühmades läbi arutatud ja tippjuhtide poolt heaks kiidetud.
Kui peame leidma õige kingituse kolleegi tähtpäevaks, siis on hea, kui seda teeb keegi lähematest töökaaslastest, kes tunneb kingituse saajat rohkem: tema eelistusi ja salasoove.
Soovitused:
Kinkimise reeglid
Kinkimise tseremoonia