26. oktoober 2010
Jaga lugu:

Vähem pakkumisi, aga õigetele klientidele  

Ettevõtted, kus virtuaalsed postitusmeetodid toimivad üliedukalt, kasutavad vabatahtlikku kontaktibaasi, saates vähem pakkumisi, ent infost huvitatud klientidele.

Näiteks saadab regulaarselt teavet Kinoklubi liikmetele, kes on avaldanud soovi info saamiseks, lisades end püsikliendi listi. Ja isikutel listis, suurusjärgus üle kahekümne tuhande, on privileeg leida oma e-postkastidest iganädalaselt värskeimat informatsiooni esilinastuste ning sündmuste kohta kinos.

“Kinoklubi esilinastuse uudiskirja puhul on selle edukus üsna lihtsalt mõõdetav, sest kohe pärast uudiskirja väljasaatmist on reaalselt võimalik vaadata, kuidas esilinastuste piletitest suur hulk välja ostetakse või broneeritakse,” rääkis Forum Cinemas turundusjuht Triin Jürgens filmihuviliste e-posti teel informeerimisest.

Kinokava puhul tema sõnul selle tulemuslikkust nii otse muidugi mõõta ei saa, ent see pole ilmselt ka vajalik – tegemist on lihtsalt aktiivsetele kinosõpradele vajaliku infoga, mille põhjal nad järgmisel nädalal oma kinokülastusi planeerida saavad.

Orglaan rõhutab, et ettevõtted peaksidki end rohkem esitlema ning jagama ka üldisemat teavet ehk olema pildis. “Mitte mõtlema vaid reklaamkirjadele, milles ilutsevad rahasummad,” sõnas ta.

Ka Estraveli erakliendid, kes moodustavad firma kliendiportfellist umbes 40%, on saanud end juba kümme aastat infot kätte toovasse e-posti nimekirja lisada. “Kõik meie aadressid on saadud legaalsel teel omades kliendi nõusolekut. Kui keegi ei soovi meilt enam e-posti saada, siis eemaldame aadressi listist,” rääkis reisifirma turundus- ja kommunikatsioonijuht Mari-Liis Rüütsalu.

Estravel plaanib e-kirja turunduse rõhku tõsta

Rüütsalu kinnitusel toimib e-kirja turundus väga hästi ja eraklientidele infomaterjalide sel teel edastamise osakaal on väga suur. “Praegu on plaanis sellele järgmisel aastal isegi rohkem rõhku panna. Mitte rohkem pakkumisi välja saata, vaid saata neid õigetele klientidele õigel ajal,” rääkis Rüütsalu.   

Avatud ja loetud kirjade osakaal on mõõdetav ning statistilisi andmeid firmasiseselt ka arvestatakse, rääkis Rüütsalu. Nii viiakse Estravelis igakuiselt läbi analüüse ja vastavalt tulemustele muudetakse strateegiaid: pakkumiste paigutust, värve, pealkirju ja saatmise aega.

“Teoreetiliselt avatud kirjade hulgast rääkides saab taas kord määravaks kampaania sisu, esitlusaeg ja kontaktibaasi valik ning kvaliteet,” tõdes ADM Interactive tegevjuht Riho Pihelpuu. Seega arvulised kokkuvõtted ja võrdlused erinevate kampaaniate kohta kipuvad olema ebatäpsed.

“Tulemus on otseses seoses kontaktibaasi kvaliteedi ja suurusega,” rääkis Pihelpuu. “Saates sõnumi suvaliselt 100 000 asutuse üld e-posti aadressile versus spetsiifiline sõnum täpselt segmenteeritud kontaktibaasile, milles on 500 kontakti, on tulemused ilmselgelt erinevad ega ole võrreldavad.”

Tulemus sõltub tema sõnul suuresti ka sellest, kuidas kontaktid on kogutud: “Kas lihtsalt kuskil kampaanias on väikese kirjaga linnuke, et kui kampaanias osaled, siis kasutame sinu e-posti aadressi ka reklaamiks. Või on inimene ise antud informatsioonist huvitatud ning on omaalgatuslikult vastava kontaktibaasiga liitunud,” rääkis Pihelpuu.

TAUST

E-posti turunduse tulevikutrendid:

Kvaliteetsemad kontaktibaasid klientidest, kes on ise info saamisest huvitatud.

Sisukam ja kasulikum saadetava e-posti sisu, rohkem üldist teavet ja infot, mitte reklaami.

Professionaalsem e-kirja disain.

Vähem väljasaadetavaid pakkumisi, ent rohkem õigetele klientidele õigel ajal.

39%

firmadest ei tea eConsultancy hinnangul oma e-posti turunduse tasuvust. 

Autor: Urve Vilk, Ain Kivesti

Jaga lugu:
Seotud lood
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee