Kuuendik firmasid suurendab PR-kulusid

Kuuendik Eesti ettevõtetest pigem suurendab järgmisel aastal oma mainekujunduse kulusid, kui vähendab neid. Kolmveerand jätab kulud samaks.

2008. aastal soovis kommunikatsiooniga seotud eelarvet suurendada 38% vastanutest. Kommunikatsioonifirma In Nomine küsitlus 50-500 miljoni kroonise käibega ettevõtete seas näitas, et vaid kümme protsenti neist soovib järgmisel aastal kommunikatsioonikulutusi vähendada.

Ipits valmis kulutama

ASi Salvest nõukogu esimehe Veljo Ipitsa sõnul pole kokkuhoid iga kord mõistlik. "Tuleb alati kaaluda, mis on see tulem, kuhu jõuda soovitakse," lausus ta. Kui on ikkagi vaja, siis tuleks kulutused ära teha ja maksta võib-olla ka päris korralikku hinda, lisas Ipits.

See ei ole tõesti see koht, kus vähemalt meie ettevõte peaks kokku hoidma. Ipitsa sõnul pole Salvest viimasel ajal väga palju suhtekorraldusfirmasid kasutanud, küll aitavad neid reklaamiagentuurid. "Meil on oma turundusseltskond, kes on juba pikka aega tööl olnud," ütles Ipits.

Põltsamaa Felixi juhatuse esimehe Anti Orava sõnul kasutavad nemad suhtekorraldusettevõtte teenuseid vastavalt vajadusele. "Võib öelda, et oleme rohkem hakanud kasutama kommunikatsiooniteenuseid," lisas ta.

Enamik vastanutest on kasutanud ja kavatseb tulevikuski kasutada kommunikatsiooniettevõtte teenuseid pigem pressiteadete ja artiklite koostamisel ning pressiürituste korraldamisel. "Pressiteate koostamisega saame ka ise hakkama," lausus Orav ning lisas, et neid aitab kommunikatsioonifirma näiteks strateegilise planeerimise juures.

Suhtekorraldusfirma PR Partner OÜ juhataja Ilona Leib kinnitas, et nemad on orienteeritud pikaajalistele kliendisuhetele, süvenemaks kliendi tegevusvaldkonda ja vajadustesse.

Edasilükatud kulu
Ent lisaks põhiklientuuri eest hoolitsemisele palutakse PR Partner aeg-ajalt ka nendesse organisatsioonidesse, kus on majas sees tugev suhtekorraldus olemas, kuid ekspertabi vajatakse mõne keerulisema probleemi lahendamiseks või kriisikommunikatsiooni korral, rääkis ta. "Eraldi turg on veel koolituste tellijad, kellest nii mõnestki on hiljem püsiklient saanud," lisas Leib.

Tema sõnul on kommunikatsioonilt säästmine lihtsalt edasilükatud kulu. "Kui mõni klient on pidanud sellise valiku tegema, siis hoiame pöialt, et tal kõik laabuks," märkis Leib.


 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Alyona Stadnik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

Viljandi Pärimusmuusika Ait

Viljandi Pärimusmuusika Ait on mõnus koht, kuhu tulla kontserdile, loengusse, seminarile, konverentsile, tähtpäevi pidama ning vaadet ja õhkkonda nautima. Asume Viljandi südames, Viljandi Lossimägedes ja 360-kraadine postkaardivaade on hinna sees.

Restoranitestid

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara