14. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas head või odavad kingid?

Kui eelmine aasta oli reklaamkingituste müüjate jaoks üsna kehv, siis tänavu tunnistavad nad, et turg elavneb ja olukord tundub paranevat. Tekkinud on aga tendents, et tahetakse head ja odavat asja, aga et seda saada, selleks tuleb osta kaks asja – üks hea asi ja üks odav asi.

Äri- ja reklaamkingituste müügiga tegeleva ASi Fifaa tegevjuht Katre Plaan julgeb sel aastal küll kindlalt öelda, et olukord tasapisi paraneb, huvi ja nõudlus firmakinkide järele on taas kasvama hakanud ja neid tehakse võrreldes eelmise aastaga tema sõnul tänavu oluliselt rohkem.

“Summad, mida ettevõtted kinkide tegemisele kulutavad, on veel tagasihoidlikud, ent sortiment on küllaltki lai. Ärikingitusteks läheb igasuguseid asju,” selgitas Plaan.

Endiselt eelistatakse iluesemetele praktilise iseloomuga meeneid. Fifaa müüdavate toodete edetabelis on esikohal firmasümboolikaga pastakad, kruusid ja fliisid.

ASi Roi arendusjuht Andrus Viitong ja OÜ Ausestar juhatuse esimees Mart Reimann märkisid samuti, et turg näitab elavnemise märke ning ettevõtete turunduseelarved on eelmise aastaga võrreldes suuremad.

Mis muutunud pole, on ka Reimanni sõnul sortiment. Huvi on ikka selliste asjade järele, mida igapäevaelus kasutada saab.

Head või odavad kingid?

“Mõnevõrra paremini läheb tavapäraste pastakate, kruuside ja mälupulkade kõrval kaubaks firmasümboolikaga veine ja kõikvõimalikke luksusasju: kotte, rahakotte, binokleid jne,” tõi Reimann näite.

“Tekkinud on see tendents, et tahetakse head ja odavat asja. Aga et seda saada, selleks tuleb osta kaks asja – üks hea asi ja üks odav asi,” lausus OÜ Ausestar esindaja.

Samas otsivad ettevõtted ASi Roi arendusjuhi Andrus Viitongi sõnul praegu tavapäraste firmakinkide tegemisel oluliselt enam uusi ja tavapäratuid lahendusi. “Rohkem on hakatud tellima erilahendusi, millega tahetakse massist eristuda. See on kasvav trend,” selgitas ta.

Näiteks T-särkide ja nokk­mütside firmasümboolikaga katmisel ei lasta Viitongi sõnul mitte üksnes logo sinna peale kanda, vaid tegeletakse kingituse põhjaliku disainiga algusest lõpuni, kasutades erinevaid värvilahendusi ja kujundusi.

Peale nutikate lahenduste on suurenema hakanud tellitavate toodete kogused, sõnas ASi Fifaa esindaja Raido Pae. “Kuna Fifaa teenindab erineva suurustega ettevõtteid, siis on raske üheselt määrata keskmist summat, mida ettevõtted praegu kinkidele kulutavad. Vahemik on paarist tuhandest kuni paarisaja tuhandeni olenevalt ettevõtte võimalustest,” sõnas Pae. Sama tunnistas OÜ Ausestar juhatuse esimees Mart Reimann.

Kliendid teadlikumad

Turu mõningase aktiviseerumise ja mahtude suurenemise kõrval valmistab ettevõtjatele heameelt klientide teadlikkuse kasv.

“Kõige rohkem rõõmustab meid see, et kliendid on targemaks muutunud. Teatakse paremini, mida ja kellele tahetakse kinkida. See teeb meie töö tunduvalt lihtsamaks,” lausus Andrus Viitong.

Autor: Urve Vilk, Signe Sillasoo

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700