7. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hiiu Vill: töötajaid hoiab peretunne

Hiiumaa tuntumaid kaubamärke, pehmest lambavillast kootud käsitöötooteid valmistav Hiiu Vill OÜ on väike pereettevõte. Kuigi nad suudavad igal aastal peaaegu kogu toodangu viimseni ära müüa ja on ka turistide seas tuntud,nad laienemisplaane ei pea, kirjutab ajakiri Personali Praktik.

Töötajad saavad siin Hiiumaa, just nimelt Hiiumaa, mitte Eesti, keskmist palka ja on rahul. Töökollektiiv on väike, kokkuhoidev ja perefirmale sobivalt üksteist toetav.

Ettevõttes on traditsiooniks väikesed hubased koosistumised ja ühised reisid.

Hiiu Villas majandussurutist tunda ei ole. “Imehästi pole meil kunagi läinud. Võib-olla seetõttu pole ka suurt tagasilööki tulnud,” pakub Mihkel Valdma. Möödunud aastal toodeti küll vähem kaupa kui aasta varem. Aga see polnud tingitud müüginumbrite suurest langusest. Lihtsalt üks kuduja jäi lapsepuhkusele ja teine käis koolitustel.

Ettevõtte põhiaur läheb käsitöötoodete valmistamisele, ent tehakse ka

teenustööd. Kohalikud lambakasvatajad lasevad oma villa siin lõngaks kedrata.

Mehed nendivad, et see on kahe otsaga töö. Ühtepidi on see olnud läbi aastate

kindel ja stabiilne sissetulek. Teiselt poolt rikkaks selle tööga ei saa ja see nõuab

kõvasti aega. “Aga me oleme seda teinud ja teeme ka edasi,” on Mihkel Valdma resoluutne. Ka tema isa kinnitab, et selle traditsiooniga jätkatakse. Aga seda teenust pakutakse vaid hiidlastele, sest järjekordade tõttu rohkem ei jõua.

AJALOOHÕNG TÕMBAB KLIENTE

Kui algul olid Hiiu Villa klientideks vaid soomlased, on nüüd teisedki Hiiu Villa

toodangut ostma hakanud. Põhiline müügiaeg on sügis-talv, alates mardipäevast

jõuludeni. Oma toodangut müüakse laatadel Hiiumaal, Tallinnas ja ka Soomes.

Tootmishoonega samas majas müüakse samuti oma käsitöötooteid. Suviti on avatud ka kohvik. “Eks see ajalooline hoone ongi meie edu võti,” ütleb ettevõtte looja Jüri Valdma. Mitmest sajandist läbi ulatuv lugu, mida siin jutustatakse, on see, mis turisti kohale toob.

“Pileteid me ei müü ja tuure ei organiseeri, aga ettetellimisel oleme turistidele ikka ringkäiku pakkunud,” selgitab Mihkel Valdma. Tema sõnul on Hiiumaa omapäraks väga lühike turismihooaeg. Kõigest kaks ja pool kuud. Augusti lõpp on juba vaikne.

Kui talvel ei toimuks ettetootmist, võiks talveunes olla. Õnneks on viimasel paaril aastal ka talvel müük kasvanud. Seda just tänu hiidlastele endile, kes Hiiu

Villa toodangu omaks võtnud. Eriti agarad ostjad on suvehiidlased. Valdmad ei karda, et turg kaoks. Pigem vastupidi. Hiiumaa vill on hinnatud, sest on mandri omast pehmem. See pidavat merelisest kliimast tingitud olema. Jätkub

neil indu tootmisega jätkata, jätkub ka inimesi tooteid ostma.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

 

Autor: Urve Vilk, Hergo Tasuja

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700