28. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Turismi arengusuunad 2011

Estravel annab oma blogis ülevaate arengusuundadest ja trendidest, mis 2011. aastal turismimajanduses arvatavasti kanda kinnitavad.

Maailma turismimajandus on hakanud 2009. aasta langusest jõudsalt kosuma. 2010. aastal võis näha paljusid paranemise märke ning selle ala spetsialistid on kindlad, et kasv jätkub ka uuel ehk 2011. aastal. Tuleviku suhtes ollakse positiivsed ning prognoositav kasv sellel aastal jääb 3-5% vahele. Nii prognoositakse, et 2010. aastal toimus maailmas kokku 9,8 miljardit reisi.

Euroopat külastas möödunud aastal välisturistide koguarvust tervelt 52,2%. See tähendab, et üle poole maailmas ette võetud reisidest toimusid Euroopasse või Euroopa-siseselt. Arvatakse, et see number kasvab sellel aastal 1-3% võrra.

 Trendisihtkohad aastal 2011

Selle aasta broneeringute trend näitab, et skandinaavlaste hulgas on tõusev täht  Lõuna-Ameerika. Alati armastatud latiinorütmilise Brasiilia kõrval kogub hoogu kultuuri- ja elamusreisisihtkohana Peruu. Kuna inimesed otsivad üha rohkem seiklusi, on iidsetel mägiteedel aset leidev Inca-Traili matk üks selle aasta tõelisi trendiettevõtmisi.

Jalgpalli MMist kogunenud populaarsuse najal on “tuhast” tõusmas ka Lõuna-Aafrika. Varem väga eksklusiivsete ja kallite sihtkohtade hulka kuulunud riik kannatab buumijärgse hinnalanguse käes, mis tavainimesele tähendab võimalust näha seda imekaunist maad mõistliku raha eest. Hotellide hinnad on normaliseerunud, samas on juurde tulnud väga palju häid ja kvaliteetseid majutusasutusi. Kui olete mõelnud, et see on koht, kus kunagi võiks käia, siis nüüd on õige aeg.

Meile lähematest paikadest tasub Estraveli hinnangul mainida kevadist Londonit, sest aprillis toimuvad noore prints Williami pulmad ja kuninglikud pidustused tõmbavad ligi turiste üle kogu maailma. Kindlasti ei tasu ära unustada 2012. aasta suveolümpiamänge, mis viib Londoni tuhinal turismisihtkohtade tippu!

Kasvu prognoositi ka Kagu-Aasiale ning Lähis-Idale, mis olid n-ö uute tulijate nimistus turistidele, kes on kõikjal mujal juba käinud. Praeguste arengute valguses aga peab kahjuks nentima, et need põnevad paigad peavad veel oma aega ootama.

Turist 2.0

Reisijate harjumustest rääkides arvatakse ka, et vana hea postituviga üle seitsme maa ja mere tulev postkaart on oma aja ära elanud. Postkaardi asemele astub igas vallas populaarsust koguv Facebook. Kiiruses teeb ta postituvile kindlasti ära, aga kas ka ehtsuses ja emotsiooni edasikandmises?

Facebooki võidukäik ei lõpe aga pelgalt postituvi pensionile saatmisega. IT- ja turismispetside arvates hakkavad erinevad sihtkohad sotsiaalmeediat enesereklaamiks ja info jagamiseks veelgi laiahaardelisemalt kasutama.

Erinevatest uuringutest on selgunud, et praegu usaldavad ja pöörduvad turistid nõu küsimiseks eelkõige oma tuttavate ja sihtkohta juba külastanud inimeste poole. Sihtkohad aga tahavad infojagaja rolli enda kanda võtta ning reaalajas potentsiaalsete külastajatega suhelda.

Sotsiaalvõrgustike kõrval teevad ilma ka nutitelefonid. Seda on märganud ka tarkvaraarendajad ning erinevaid turismivallas kasulikke aplikatsioone  lastakse välja kiiremini, kui me jõuame öelda “ümbermaailmareis”. Kõik erinevad tehnoloogilised uuendused ongi käesoleval aastal turismis kuum sõna. Modernsele turistile on ka oma hellitusnimi: Turist 2.0. 

Üldised trendid

Tulles tagasi lennukite, laevade, reisipakettide ja linnakaartide juurde, võime rääkida turismimajanduse üleüldistest arvatavatest arengusuundadest. Paljud spetsialistid on kindlad, et lennupiletite hinnad võivad uuel aastal märgatavalt tõusta. Seda on viimase aja arengutes ka juba näha ja kahjuks kehtib sama ka muu transpordi kohta. Põhjuseks muidugi kütusehindade  tõus maailmaturul. Jääb üle vaid soovida, et keegi leiutaks transpordivahendi, mis ammutab energiat õhust ja armastusest.

Kahjuks prognoositakse tõusu ka majutushindades. Majutusettevõtted on öelnud, et nad üritavad kõigest väest hindu enam-vähem samal tasemel hoida ja hakkama saada. Kuid üleüldine hinnatõus ei saa ka neist mööda minna. Suhteliselt ebastabiilsete maailmaturu hindade tõttu arvatakse, et sellisel juhul on hinnatõus majutusasutustest juba vägagi märgatav.

Reiside enda iseloom hakkab samuti muutuma. Paljud spetsialistid on arvamusel, et eelistama hakatakse mitut sihtkohta läbivaid reise. See aitab kokku hoida lennupiletitelt ning teeb ka reisi huvitavamaks. Samuti lubatakse pikemate, kuid ühte sihtkohta hõlmavate reiside populaarsuse kasvu. Selle põhjuseks on paljude teenusepakkujate lojaalsusprogrammide uuendused ning algus. Näiteks on paljud hotellid mõistnud, et klientidele lojaalsusprogrammide loomine on tulus nii neile kui ka kliendile endale.

 

 

Autor: Urve Vilk, Estravel

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700