31. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Huvi veebipoodide vastu kasvab

Kaupade jaemüük posti ja interneti teel oli veebruaris viis miljonit eurot, viimati oli selline tulemus aastal novembris 2009, teatas statistikaamet. Eeliseks on mugavus, hea teeninus ja tasuta koju toomine.

"Elioni IT- ja tehnikakaupade jaemüük kasvas I kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga üle kümne protsendi. E-poes oli see kasv kolm korda suurem ehk üle 30%," kommenteeris Elioni e-poe arendusjuht Jaanus Reinsalu. Ta täpsustas, et Elioni e-poes hakkas müük ülesmäge minema juba 2010. aasta maikuus.

Reinsalu märkis, et praegu on e-poe müügi osakaal kogu Elioni jaemüügist 18% ning 2012. aasta lõpuks plaanib ettevõtte osakaalu kasvatada 30%ni.

"Elioni e-poe käive ja kasutajate arv on kasvanud järjepidevalt alates sellest ajast, mil selle võimaluse oma klientide jaoks lõime. Usun, et võtmetegur on toimiv logistikasüsteem ning hea teenindus. Näiteks Tallinnas tehtud hommikuste tellimuste puhul on kliendil kaup õhtuks käes," lausus Reinsalu. Ta lisas, et enimmüüdavad kaubad Elioni jaeäris on sülearvutid ja telerid.

Raamatukauplus Krisostomus OÜ omaniku ja juhatuse liikme Margus Pau sõnul kasvas selle aasta alguses jaemüük interneti teel võrreldes eelmise aasta algusega 34%.

Krisostomus tegeleb üle kogu maailma väljaantud raamatute tarnimisega Eestisse. "Selle poolest on meie internetipood eriline. Meie raamatute tellijad on suured teadusraamatukogud, ülikooli raamatukogud ja erakliendid, kes on tudengid ning kõrgharidusega spetsialistid," rääkis Pau.

Tema sõnul on interneti teel ostmise eelis see, et paljudel raamatutel on internetis üleval näidisleheküljed, kus saab raamatutega tutvuda. "Samuti on mugavus, et meie saadame raamatud tasuta kohale," sõnas Pau.

Konkurentsi jagub ka siin. Pau arvates raamatute jaemüügi trend interneti teel tõuseb. "Meie oht on muidugi välismaa konkurendid, näiteks Amazon. Võime neile oma kliente kaotada," rääkis ta.

ASi Anttila tegevdirektori Tauno Tuula sõnul on nende klientide trend selline, et inimene ostab seda, mida tal vaja on. "On see siis muruniiduk, mopeed või teksapüksid, aga kampaaniakaubad enam ei müü, kliendid on muutunud asjalikuks," nentis ta.

Tema sõnul läks ka nendel tänavu aasta algus võrreldes eelmise aasta algusega kõvasti parem. Kuna ettevõtte on börsifirma, siis Tuula ei soosinud rääkida numbritest.

Tuula lisas, et interneti- ja postimüügi eelis on see, et kui inimene elab Kihnu saarel, siis on väga tülikas sõita Tartusse, selleks et vaadata muruniidukit.

Ta täpsustas, et Eesti jaemüügis peaks interneti ja posti teel müügi osatähtsus olema umbes 1–1,4%, mis on neli korda väiksem kui mujal maailmas. "Soomes on 4%, Saksamaal 7% ja Ameerikas 20% jaemüügist interneti ja posti teel. Meil tuleb pingutada, et võita inimeste usaldus," märkis Tuula.

 

Autor: Urve Vilk, Alyona Stadnik

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700