Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 31. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Laisk töötaja üritab juhiga manipuleerida

Ettevõtja Urmas Kõivu hinnangul võib juht arvata, et ta on tugevam pool, kes inimestega manipuleerib, aga tugevate spetsialistide puhul ei pruugi see nii olla. Spetsialistid üritavad oma teadmiste abil hoopis juhiga manipuleerida, öeldes keerukate ülesannete peale, et see või teine mõte pole mõistlik, kuna probleemiga ei taheta tegeleda.

Kõivu sõnul tasuks järgida ütlemist mitte muutuda samasuguseks nagu teine on. "Kui tunned, et sinuga manipuleeritakse, siis kindlasti ei tasu samasuguseid võtteid tagasi tegemiseks kasutada. Sellega ei saa võidelda. Kes manipuleerib, sellel on see iseloomus olemas."

"Ma ei ole manipuleerimisega palju kokku puutunud," tõdes Kõiv. "Enne kui kellegi ütlemisele peale midagi tegema torman, ma ka muidugi ikka mõtlen, kas ja kuidas tasub seda teha," sõnas Kõiv.

Kõivu hinnangul on eriti jõhker teadlik manipulatsioon, mil mõeldakse sellele, mis on teise nõrkadeks omadusteks ja kuidas sellega manipuleerida. Tavaliselt aga manipuleerivad inimesed seda ise teadvustamata. Näiteks üritavad mingite võtetega saada endale sobilikku tulemust.

Kõivu sõnul võib juht arvata, et ta on tugevam pool, kes inimestega manipuleerib, aga tugevate spetsialistide puhul ei pruugi see nii olla. Kõiv on tähele pannud, et eriti pikaajalise koostöö puhul püüavad inimesed kasutada seda, et samas olukorras räägitakse vastavalt oma huvidele erinevat juttu. Spetsialistid üritavad oma teadmistega juhiga manipuleerida, öeldes keerukate ülesannete peale, et see või teine mõte pole mõistlik, kuna ülesandega ei taheta tegeleda. Kui juht on teemadega rohkem kursis, näeb ta selle läbi. Samas juhina ei saa kõigega väga sügavuti kursis olla, see pole juhi ülesanne. "Kuna ma pole väga suuri organisatsioone juhtinud, olles valdkonnaga üsna hästi kursis, on selliseid olukordi tekkinud valdavalt alustamise protsessis, kus inimesed ei tea veel, kui hästi juht ühe või teise asjaga kursis on," rääkis Kõiv.

Eks selline asi õnnestub üks kord, usaldus on kerge kaduma.Selle vastu aitab ainult selle analüüsimine, mida räägitakse. Samas see ei pruugi see olla ka pahatahtlik. See võib olla lihtsalt inimese mugavus. Kui inimene pole eriti kergelt alluv, siis taoline manipulatsioon võib olla kaitsereaktsioon. Lahti ma kedagi selle pärast küll ei lase, aga eks see teeb inimese suhtes ettevaatlikuks," ütleb ta.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700