Urve Vilk • 25. mai 2011
Jaga lugu:

Pesemine on kodutöödest kõige meeldivam, triikimine ebameeldivaim

Tehnoloogiaettevõte LG Electronics (LG) poolt Baltimaades läbi viidud uuring näitas, et kõige meelsamini tehtav kodutöö Eesti naiste hulgas on pesupesemine, mida hindas meeldivaks või väga meeldivaks üle 60 protsendi vastanutest. Pea sama palju hindas kõige ebameeldivamaks kodutööks aga triikimise.

Ligi kaks kolmandikku (64%) küsitletustest tunnistasid, et kodutööd jäävad peamiselt vaid nende õlgadele, 36% vastanutest jagavad kodutöid ka teiste pereliikmetega. Lätis ja Leedus on võrreldes Eestiga vähem neid, kes kodutöid täies mahus ise teevad (vastavalt 53% ja 54%).

Mida kõrgem oli vastaja vanus, seda suurem oli ka kodutööde üksi tegijate hulk – näiteks üle 50-aastaste Eesti naiste seas oli üksi kodutööde tegijate protsent 76% (võrdluseks: kuni 30-aastaste seas oli see 51%). Kõige sagedamini kulub kodutööde tegemiseks kolm kuni neli tundi nädalas (selliselt vastas 49%), sama tulemus oli ka Läti ja Leedu naiste seas. 

Kui küsitletutel paluti 5 palli skaalal hinnata erinevate kodutööde meeldimist või mittemeeldimist, hindasid nii Eesti kui Läti naised kõige meeldivamaks kodutööks pesupesemise (keskmine hinne eesti vastajate seas 4,0 punkti), leedulaste jaoks on kõige meeldivamaks kodutööks igapäevaste sisseostude tegemine. Meeldivuselt järgmisteks hinnati eestlaste seas igapäevane söögivalmistamine perele ning kodu korrastamine. 

Kõige ebameeldivamate kodutööde tiitli pälvisid Eesti vastajate seas triikimine ja akende pesu. Sama tulemus saadi ka Läti vastajate seas, seevastu Leedu naised hindasid kõige ebameeldivamaks tegevuseks vannitoa ja tualeti puhastamise.

Kui vastajatel paluti valida üks kodumasin, mida nad mingil juhul ei loovutaks, osutusid Eesti naiste jaoks kõige asendamatuteks külmkapp (34%), pliit (34%) ning pesumasin (30%). Kõige lihtsamini ollakse nõus loobuma tolmuimejast ja nõudepesumasinast – neid oleks eelistanud ainsa kodumasinana alles jätta vaid 2% vastanutest. Läti ja Leedu naiste seas olid esikohal külmkapp (vastavalt 52% ja 51%) ning pesumasin (42% ja 35%).

 

LG uute 6 Motion pesumasinate lansseerimise osana läbi viidud uuringus osales ühtekokku 1740 naist Eestist, Lätist ja Leedust vanuses 17 kuni 74 ning see teostati internetiküsitluse meetodil mais 2011. aastal. Küsitluse viis läbi LG Electronics Latvia tellimusel uuringufirma OmnicomMediaGroup.

 

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt