9 juuni 2011
Jaga lugu:

KUIDAS lobisemine rahaks keerata?

Ehkki näiteks Facebookis toimetab iga kolmas eestlane, ei oska ettevõtted tihti sotsiaalmeediat enda kasuks keerata.

Esmaspäeval toimunud sotsiaalmeediateemalisel seminaril Tallinn Blogfest 2011 jäi kõlama kaks mõtet – esiteks tuleb sotsiaalmeediast ettevõttele kasu saamiseks aega ja kannatust varuda ning teada, mida teha, teisalt ei oska ettevõtted tihti näiteks Facebookis kogutud kliendibaasi ehk fänne ära kasutada.

“Facebookis on tuhandeid inimesi ja vajutatakse lihtsalt nupule “meeldib”, kuid sealt edasi neid panustama meelitama keeruline,” rääkis kampaania “Maha TTV, raha lasteaedadele” üks eestvedaja Britt Kerbo.

Ent lisaks inimeste passiivsusele kahandavad tulemusi ka ettevõted, mis sotsiaalmeediast kiiret ja hõlpsat profiiti lõigata loodavad. Näiteks kogutakse Facebookis eduka kampaaniaga firmale tuhandeid fänne, kuid pärast auhinna väljajagamist lõpeb igasugune suhtlus.

“Fännide saamine ei ole turundus. Mida nendega edasi teed ja kuidas seda klienditeeninduses kasutad, see on oluline küsimus,” rõhutas turismiturunduse asjatundja Marko Siller.

“Ainult fännide hulga pingeridadest ei piisa, tuleb vaadata, kui palju keegi fännilehel vaeva näeb,” täiendas presidendile sotsiaalmeediat monitooriv Freqmedia tegevjuht Toomas Toots. “Suur fännide hulk ja nende passiivsus näitavad, et strateegiat ei ole – proovime palju fänne kätte saada, siis vaatame, mis edasi teha.”

Tegevused sotsiaalmeedia firma kasuks pööramisel ei ole keerulised, kuid tahavad esiteks erinevate kanalite valdamist ning teisalt eesmärke ja mõtestatud tegutsemist.

Loo pikemaks lugemiseks telli Äripäev SIIT või osta päevapilet SIIT.

 

Autor: Rivo Sarapik, Urve Vilk

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Birgit Aljaste
Birgit AljasteSekretar.ee ärijuhtTel: 5373 8733birgit.aljaste@aripaev.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee