Autor: Signe Sillasoo • 18. juuli 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Firmadelt oodatakse Facebooki fännilehtedel rohkem diskussiooni

Fännilehtedega liituvad Facebooki Eesti kasutajad peamiselt sõprade eelnevalte tehtud valikute kaudu eesmärgiga olla ettevõttega vahetus suhtluses, selgub ühest sel kevadel Tartu Ülikoolis kaitstud bakalaureusetööst, kirjutab internetiturunduse agentuur Dreamgrow.

Tähelepanekuid läbiviidud uuringust:

- Enamasti jõuavad Facebooki kasutajad fännilehtedeni enda Facebooki kontaktide kaudu, kui keegi teine on midagi like’inud, jaganud või kommenteerinud ning see ilmub teatisena kasutajate uudisvoogu või teiste kasutajate seinale. Niisiis sõltub fännatavate fännilehtede arv suuresti Facebooki kasutajate sõprade eelnevalt tehtud valikust.

- Auhinnamängudest motiveeritud kasutajad tõid välja, et kui loosimine või kampaania on läbi, siis üldjuhul nad kustutavad fännilehe.

- Kasutajad, kes teevad liialt rämpspostitusi või kellele ei soovita infot avaldada, blokeeritakse ning fännilehed, mis on muutunud ajapikku tüütuks ja reostavad seina ebavajaliku infoga, kustutakse.

- Facebooki kasutajad fännavad keskmiselt 148 fännilehte. Saab välja tuua ka äärmuslikke kasutuspraktikaid, näiteks intervjueeritav N7 on fänniks ainult 8 lehele, kuid samas intervjueeritaval M5 on fännilehti kokku üle 600. Kui küsida Facebooki kasutajatelt nende endi arvamust fännilehtede arvu kohta, siis nad hindavad seda tegelikkusest tunduvalt väiksemaks.

- Pooled Facebooki kasutajatest ootavad diskussiooni ettevõtete või organisatsioonidega nende fännilehtedel. Nad leiavad, et fännileht on koht, kus esitada küsimusi ja kirjutada oma murest ning saada sellele kiire vastus. Positiivne on ka vahetu suhtlus ettevõtte või organisatsiooniga. Teine pool ei oota fännilehel mitte mingisugust dialoogi.

- Enamik Facebooki kasutajaid otseselt fännilehtedel ei tegutsegi, vaid saavad kogu informatsiooni oma uudisvoost fännilehtede postituste näol. Nii ei mängi kõige olulisemat rolli fännilehtedele lisatud informatsioon, vaid sisu, mida ettevõte oma postitustega loob.

- Seega Facebooki kasutajad jagavad sisu, mis omab nende jaoks väärtust. Veel jagatakse sõprade asju ning endale emotsionaalselt lähedaste ettevõtete või organisatsioonide loodud sisu.

- Üks Facebooki kasutajakonto omanik omab keskmiselt 370 kontakti. Kui 90% sisuloojatest on jälgijad ja 10% sisuloojad (Nielsen 2006), siis ühel Facebooki kasutajal on keskmiselt 37 sisuloojast kontakti, kellest sõltub, milline info kasutajani jõuab.

Allikas: Facebooki kasutuspraktikad ja kasutajate motivatsioon fännilehtedega liitumisel

Autor: Liina Liiv

Tartu Ülikooli Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituut

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700