Oluliselt on mullu kevadel viidud kontrolliga võrreldes vähenenud ameti andmeil hinnaerinevused tarbija kasuks - 20,7%-lt 9,8 %-le. Rikkumised tarbija kahjuks on tõusnud 12,9 %-lt 13,4 %-le.
Septembri viimasel nädalal kontrollis Tarbijakaitseameti hindade esitlemise korrektsust üle Eesti. Võrreldi hindade vastavust müügisaalis ja kassas erinevates Maxima, Rimi, Prisma, Selveri, Säästumarketite ning Tarbijate Ühistute Keskühistute (Maksimarketid, Konsumid ning A ja O kauplused) ketikauplustes üle Eesti. Kokku kontrolliti hinnateabe avaldamist 164 kaupluses, neist hinnaerinevusi tuvastati 38-l korral (ca 23%).
Kontrollimiste käigus tehti igas kaupluses kontrollost, mis hõlmas 25 erinevat toodet (nii toidu- kui tööstuskaubad) ning võrreldi müügisaalis olevaid hindasid kassas olevatega.
Hinnaerinevust esines tarbija kahjuks - st müügisaalis esitletud hind oli madalam kui kassas - 22 korral (13,4%), 29 erineva kauba puhul.
Suurimaks hinnaerinevuseks oli 6.00 € - Prisma Peremarket AS-i kaupluses Sikupilli Prisma, kus naiste sandaalide hind müügisaalis oli 12.99, kuid kassas küsiti 18.99.
Hinnaerinevusi tarbija kahjuks esines enim Rimi Eesti Food AS ketikauplustes - 5 rikkumist Säästumarketites ja 3 Rimi kauplustes. Järgneb Maxima Eesti OÜ 5 rikkumisega.