Detsembri alguses jõudis Estonias lavale Johann Straussi menuka opereti “Nahkhiir” balletiversioon “Rosalinde”.
Üle pika aja olin tõesti vaimustuses. Ammu polnud ma nii kaasahaaravat, kaunist ja hästi lavale sätitud balletti näinud. “Rosalinde” eristus juba esimestest hetkedest, kõigepealt stiili ja õhustiku poolest.
Originaalloos toimus tegevus 19. sajandi Viinis, Estonia “Rosalindes” aga 20. sajandi kõige kaunimal ajajärgul, 1920ndate art deco õhustikus, mida andsid edasi elegantsed kostüümid ja võluvad lavadekoratsioonid.
Teiseks olid väga kaasahaaravad tantsunumbrid. Maineka inglise koregraafi Ronald Hyndi lavale sätitud nägemus sellest loost oli värske, elu, inimeste
ja situatsioonikoomika üle heas mõttes naerev. Huumorit oli mõnusalt ja väga oskuslikult tantsu sisse pikitud ning selle edasiandmisega said artistid
kenasti hakkama. Kolmandaks ei saa üle ega ümber teost tervikuks siduvast
muusikast, mille on kirjutanud Johann Strauss. Et tüki aluseks on helilooja üks armastatumaid operette “Nahkhiir”, mille muusika on kaasahaarav ja tempokas, siis sama oli see ka balletis. Lisaks kõlas balletis kaks tuntud pala: “Ilusal sinisel Doonaul” ja polka “Välk ja müristamine”. Mõlemad heliteosed paitavad kõrvu.
Ka sisu poolest kattus operett balletiga. “Rosalinde” süžee oli täis naeru, kirge, armastust, inimeste äravahetamist, pettust ja taasleidmist. Oli flirti ja siiraid tundehetki, õrritamist, karistustes kõrvalehiilimist ja lõpuks kõige lahenemist.
Kokkuvõttes tasub teos vaatamist. Hea muusika ja süžee on lummavad, lavastaja ja tantsijate ühistöö tulem nauditav. Mõnus vaatamine pimedasse aega.
“Rosalinde”
9/10
Johann Straussi muusikal
KOREOGRAAF: Ronald Hynd
MUUSIKALINE JUHT JA DIRIGENT:
Jüri Alperten
ESIETENDUS Estonias toimus
2. detsembril
Autor: Signe Sillasoo, Urve Vilk