Välditakse odavettevõtte mainet

Äri- ja reklaamkingituste müügiga tegeleva Roi arendusjuhi Andrus Viitongi sõnul on hinnakampaaniad väheefektiivsed ning seetõttu välditakse hinnaga mängimist nii headel kui ka rasketel aegadel.

“Esiteks devalveerime me sellega oma brändi väärtust – me ei taha luua odavettevõtte mainet. Meie hinnad ei ole kõrged, aga meie bränd on meile kallis. Teiseks alahindaksime me sellega oma kliente, kes on väga erinevad. Erinevad on ka nende vajadused – kõikide juurde ei saa minna ühe jutuga. Meie ülesanne on mõista kliendi vajadusi ja seejärel teha sobilik pakkumine,” tutvustas Viitong Roi hinnapoliitikat.

Oriflame Eesti tegevjuht Heli Helm lausus samuti, et ettevõte ei rõhunud masuajal allahindlustele ega tee seda ka praegu. “Hind pole tegelikult üldse oluline, määrav on hoopis personaalse kontakti loomine,” kinnitas Helm soodusmüükide mittevajalikkust. Tema sõnul oli hoolimata paari aasta tagusest raskest ajast ja toodete hindade mittelangetamisest müük märkimisväärselt heal tasemel.
Seega, kuna hinnakampaaniad olid vaid ühekordsed, pole kliendil praegu põhjust suuri hinnasulasid oodata, vaid tuleb mõista olnu tausta.

Ebalojaalsed kliendid. Raichmanni sõnul ei astugi kunded enam uksest sisse ega nõua 2008. aasta hindadega autosid. Olud on nüüd teised ja ostjad teadvustavad endale turusituatsiooni. Nõnda äärmustesse ei laskuta, kuid sellegipoolest nimetab Raichmann Eesti ja üldse Baltimaade kliente ebalojaalseteks.
“Uurin­gud näitavad, et hinnatundlikkus on suur ja hind on ülioluline müügiargument. Kliendid pole üldpildis margile või esindusele truud ning hea teenindus ei kaalu üles kohati üliväikseid hinnaerinevusi, kuigi võiks,” ütles Raichmann. Tema sõnul on tihtilugu mõnisada eurot või kümmekond kilomeetrit pikem vahemaa kaupluses vägagi mõjukas argument vahetamaks teenindust, automarki või sooritamaks ostu parema maksumusega.

Helm tõi näiteid Oriflame’i toodete valguses, kinnitades, et nii kaup kui ka hind jäävad sageli tagaplaanile, otsustavaks saab vahetu ja siiras kliendisuhe.
Ellengi tõdes, et pole mingeid märke, mis viitaksid rikutud või ebaustavatele klientidele. Ilmselt on siinkohal määrava tähtsusega valdkonna igapäevane vajalikkus ja kulumäär.
Ühtlasi ei saa öelda, et ettevõtete mained oleks odavmüükide tõttu rikutud, kuna tegemist ei olnud toodete maksumuse vähendamisega perioodiliselt, vaid müügistrateegiast tulenevate kampaaniatega.
Raichmanni hinnangul võib maine üle siiski spekuleerida – teatud automarke ostetaksegi vaid kampaaniate ajal ja kuna hinnasulad korduvad, võib äritegevuse elavnemist täheldada vaid üliheade hindade korral. 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Ain Kivesti

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

Pidupäev Kuulsaalis

Pane pidu veerema Kuulsaalis! Lõbus ajaveetmine ja mõnusad söögid-joogid muudavad Sinu pidupäeva kõigile meeldejäävaks!

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara