23. mai 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viis nippi, kuidas inimesed iga sõna kuulama panna

Spetsialistidel ja juhtidel on sageli vaja teisi mõjutada, et meeskond õiges suunas liikuma panna ja inimesi oma eeskujuga innustada.

1. Tunne ennast mugavalt.

On ilmne, et enamuse inimeste jaoks on esinemine raske, kui esinemise teema on ebameeldiv. Kui sa pead juhatusele otsa vaadates edastama halbu uudiseid, on see üks sellistest hetkedest.

Et paremini esineda, tasub läbi mõelda, mis aitaks sul rahuneda, arvestades pingelist olukorda. Mõnda inimest aitab sügav hingamine, teist muusika, naer, sissejuhatav vestlus jne.

2. Lepi ärevusega.

Kui panused on kõrged, jäävad mõned liblikad kõhtu segama, ükskõik, kui palju te ka ei üritaks ennast mugavalt tunda. Selle asemel, et lasta ärevusel ennast rööpast välja viia, mõelge sellele, et pinge ei pea teie esinemist kuigivõrd halvasti mõjutama. Vastupidi, ärevus, kui see on suunatud sissepoole, võib aidata teil näida energilisem ja emotsionaalsem.

3. Räägi inimeste, mitte grupiga.

Sagedaseim viga ettevõttesisel esinemisel on keskenduda rääkimisel keskmisele või püüda proovida kuulata kõikide muresid korraga.

Segatiimide puhul tasub rääkida meeskonnamängijatest kõrgeimatele just neid huvitavatest aspektidest ning lasta teistel esitada küsimusi, et täita lüngad või selgitada nende tööga seotud eripärasid.

Tasub meeles pidada, et räägitakse üksikisikute, mitte meeskonnaga, kellel on ka individuaalsed mured. Ärge lisage kõnesse teile olulisi märkusi ega imetlege oma häält. Esinemise eesmärgiks on edasi anda info kuulajatele, asi pole teis.

4. Rohkem kirge ja vähem detaile.

Ettevõtete presentatsioonides on tavaliselt liiga palju detaile, slaide ja infot. Selle taga on hea kavatsus, kuna tahetakse edasi anda võimalikult palju infot, ent uuringud näitavad, et inimesed unustavad 90% sellest.

Kui sa tahad olla meeldejääv, pööra esinedes rohkem tähelepanu emotsioonidele, mis näitavad, kui palju esineja hoolib. Nii ei unusta inimesed nõnda palju, vaid neile jäävad tekkinud emotsioonid meelde.

5. Rohkem arutelu.

Enamikul ettevõtete presentatsioonidel ei toimu üldse arutelusid, ehkki see on hõlbus viis lihtsustamaks tulemustest aru saamist, sest kui inimesed räägivad, tegelevad nad küsimusega.

Iga esitluse saab üles ehitada diskussioonina – too välja põhipunktid, küsi  küsimusi ning suuna kommentaare. Inimesed tunnevad end palju paremini, kui saavad uute ideede ellurakendamisel anda oma panuse.

Autor: Urve Vilk, Sekretar .ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700