5. september 2012
Jaga lugu:

Sügisel tarbi ohtralt D-vitamiini

Õhus on sügise hõngu: päike ei paista enam meie peale sama soojalt, õhk on kargem ning hommikud jahedamad. Sügise saabudes ei jõua päikese UV-kiired meie nahani nii nagu suvel, mistõttu väheneb tunduvalt organismi võime toota iseseisvalt D-vitamiini. Seepärast on üha olulisem, et saaksime puuduva osa toidust .

D-vitamiin on tähtis, sest koos kaltsiumiga on D-vitamiin terve ja tugeva luustiku aluseks. Laste puhul on D-vitamiin vajalik nende luustiku kasvu tõttu, vanemate inimeste puhul aga luustiku hõrenemise kaitseks. Varem peeti oluliseks eelkõige seda, et lapsed saaksid piisavalt D-vitamiini, kuid tegelikult on see sama oluline ka vanemate inimeste puhul.

Üks uus Ameerika uuring tõestab, et tugev luustik, mille tagab regulaarne D-vitamiini tarbimine, vähendab ühtlasi kukkumishirmu, mis viib omakorda suurema kehalise aktiivsuseni ning muudab luustikku veelgi tugevamaks.

Meie organismil on D-vitamiini pidevalt vaja, sõltumata sellest, kas oled aktiivne või mitte, sest D.-vitamiin pole kasulik üksnes luustikule, vaid mängib olulist rolli organismi teisteski talitlustes, näiteks kaaliumi- ja vedelikutasakaalu hoidmisel. Päikesest saadava D-vitamiini puudujääk tuleks korvata toidu abil. D-vitamiini on palju näiteks munas ja kalas, kuid talvel võib tekkida vajadus seda toidulisandina tarbida.

Autor: Tiive Murdoja, Kirjutab www.kaaluabi.ee

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee