„Suure osa iga-aastasest jõulumüügist moodustavad sõpradele, kolleegidele või külakostiks mõeldud kingitused, milleks sobib hästi jõulupärane söök-jook,“ rääkis Anne-Liis Ostov. „Siin on iga-aastaseks kingihitiks aromaatne ja ilusas pakendis tee, meepurk või piparkoogid. Samuti tellivad paljud ettevõtted koostööpartneritele jõulukorve.“
„Trend liigub selles suunas, et emotsionaalseid jõuluoste tehakse järjest vähem ja ei võeta suurest supermarketist kaasa ükskõik mida, vaid kingid on põhjalikumalt läbimõeldud,“ rääkis Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov. „Võrreldes paari aasta tagusega ei ole soodne hind enam ainsaks ostuargumendiks. Täna otsitakse praktilist või väga erilist kinki konkreetsele inimesele mõeldes ja järjest olulisemaks on seejuures saanud kingi kvaliteet.“
Suurimaid kulutusi tehakse Ostovi sõnul laste jõulukinkidele. Lastele ostetakse jõulukingiks endiselt palju traditsioonilisi mänguasju – lauamänge, aga ka kaisukarusid ja muid pehmeid loomi või nukke, millest enamik tänapäeval teeb häält või liigub.
„Täiskasvanute puhul panustatakse tänavu pigem praktilistele kingitustele. Lisaks eelpool mainitule on populaarseteks kinkideks veel nahast kindapaar või rahakott, samuti mobiiltelefoni ja iPadi kotid,“ rääkis Anne-Liis Ostov. „Ja nagu ikka, püütakse naisterahvaid ka millegi erilisega üllatada, olgu see siis eksklusiivne ilutoodete komplekt või ehe.