30. aprill 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vastavad tööandjad: Millal viimati oma töötajaid tänasite?

Äripäeva lisaleht Juhtimine uuris tööandjatelt, millal ja kuidas nad viimati tänasid oma töötajaid.

PRIIT ALAMÄE

Nortali juhatuse esimees

Loomulikult pean oluliseks, et juhid ütlevad töötajatele aeg-ajalt tänusõnu – seda

nii igapäevases töös kui ka üleettevõtteliselt ja silmapaistvamalt. Viimati tänasime töötajaid veebruaris ettevõtte sünnipäeval korraldatud galaüritusel.

Traditsiooniliselt valime välja meeskonna ja/või töötajad, kes paistsid möödunud aastal silma neljas Nortali põhiväärtuste kategoorias – kirg, innovatsioon, tulemused, meeskonnavaim. Lisaks tänasime ja andsime üle auhinnad aasta parimale kolleegile ja koolitajale ning neile, kes on Nortalis töötanud viis või kümme aastat.

Enne seda tänasime töötajaid hea töö eest tordiga möödunud aasta novembris, kuna Äripäeva Tehnikatrendi järgi saavutas Nortal Eesti parimate IT-ettevõtete pingereas esikoha.

RAUL PUUSEPP

Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees

Töötajatele positiivse tagasi side andmine ja nende tänamine on väga oluline. Tänu võib olla nii konkreetne ja personaalne kui ka laiemapõhjaline.

Näiteks toimuvad ettevõtetes kõiki töötajaid koondavad suured infokoosolekud, kus tehakse vahekokkuvõtteid, kiidetakse ja tänatakse töötajaid. Samuti tänatakse töötajaid heade tulemuste eest temaatilistel töökoosolekutel.

Tänu ja kiitust kannavad ka ettevõtete siselehed, parima teenindaja konkursid ning aasta inimeste valimised erinevates valdkondades, tööjuubilaride ja juubilaride

õnnitlemine ning tänamine.

Oluline on ka klientide kiitus ja tänu, mida avaldame siselehes. Juhi tagasiside ja tänu on väga olulised. Head sõnad õigel ajal jäävad inimestele pikaks ajaks meelde ja motiveerivad.

Personaalseid kiitusi ja tänusõnu on õnneks põhjust edasi anda iga päev. Laiemalt oli viimati töötajaid põhjust tänada eduka Kaubamaja Ostu ralli puhul.

KATRIN ALUJEV

Estraveli personali- ja kvaliteedidirektor

Töötajate tänamine peaks iga juhi jaoks olema iseenesestmõistetav igapäevane tegevus, sest tänu meie töötajatele on ju ettevõte edukas.

Võimalusi on ju tegelikult väga palju ja igal pool, näiteks käisin just toomas kommi karpi reisikonsultandile, kes saatis eelmisel kvartalil klientidele kõige rohkem tervituskaarte reisilt naasmise puhul. Samuti jälgime iga päev soovitusindeksist kliendi tagasisidet ja täname silma torkavaid kiitusi saanud reisikonsultante kohe.

Tänamine on üks osa tunnustamisest, kuid paraku ei ole meie eestlaslik tagasihoidlikkus meile toeks. Arvan, et kõik juhid saaksid oma töötajate suhtes olla oluliselt tähelepanelikumad ja hoolivamad ning leida rohkem hetki, mil töötajaid siiralt tänada.

Kindlasti on ka meil ruumi areneda, kuigi oleme aastatega ennast palju parandanud. Usun, et leiame oluliselt rohkem võimalusi oma töötajaid tänada, nii  igapäevases suhtluses kui ka koosolekutel, ühisüritustel, siselehes ja mujal.

Kõige tähtsam ongi igapäevane märkamine, ka päris väikeste asjade puhul. Aasta parimate tänamine on muidugi oluline, kuid kord aastas tänamisest kindlasti ei piisa.

Soovitan kõikidel juhtidel otsida teadlikult võimalusi töötajaid tänada, ka kõige väiksemaid, sest just sel kombel loote soodsa pinna sellele, et töötajad hakkavad oma positiivset käitumist kordama.

STEN ARGOS

Eesti Energia müügi- ja teenindusdirektor

Tänu ja hea sõna on väärtus omaette. Tänu peab olema siiras ja teenitud. Tänada selle pärast, et kuskil õpikus on nii kirjas, ei ole mõtet. Mulle on omane tänada üksikuid töötajaid nii väikeste asjade eest kui ka kõiki oma divisjoni töötajaid, kui oleme millegi suurega hästi hakkama saanud. Teen seda nii personaalselt kui ka avalikult, nii suuliselt kui ka kirja teel. Kui ikka tunnen siirast uhkust oma tiimi üle, siis seda ka nii välja ütlen.

Mulle meeldivad ka veidi kiiksuga tänud. Selleks võib olla näiteks raskel hetkel kõigile nimeline ja pühendusega vitamiinipurk, personaalne jook või ise kokku pandud puuviljakorv. Kui osta ise hulgi laost puuviljad ja ehitus poest lihtne korv, on tänu palju emotsionaalsem ja kulu väiksem, kui neid komplektina poest ostes.

Minu meeskonnas on nii palju häid inimesi, et kõiki väiksemaid põhjusi üles lugedes saaks internet täis ja trüki masinad ei suudaks nii palju ajalehekülgi trükkida.

ILONA NURMELA

Tallinna Vee juhatuse liige ja nõunik

Tunnustust võib avaldada mitmeti ja erinevatel inimestel on erinevad motivatsioonitegurid – tunnustus, raha, ametikõrgendus, vaba aeg. Loomulikult on väga oluline anda töötajatele ja juhtidele tagasisidet nii oluliste saavutuste eest kui ka siis, kui mõni igapäevatöö ülesanne on eriliselt hästi, õigel ajal või ootusi ületades täidetud.

Viimati tänasime suusõnaliselt kõiki oma töötajaid veebruaris infotunnis, kus ettevõtte juhatus rääkis 2012. aasta tulemustest ja ettevõtte eemärkide täitmisest.

Eraldi kiitsime kõigi ees ka oma tipptegijaid – fotod ja saavutused on siiani üleval meie infostendidel.

Heade tulemuste eest maksame iga aasta kokkulepitavate individuaalsete eesmärkide täitmise ja ettevõtte eesmärkide saavutamise eest rahalise tunnustusena töötajatele tulemus tasu.

Juhina tänan ja kiidan kaasjuhte, alluvaid ja kaastöötajaid hea töö ja tulemuste eest jooksvalt, mitte ainult kord aastas. Pakun tagasisidet ka selle kohta, mida saaks tulevikus paremini teha.

JANE OBLIKAS

Eesti Disainikeskuse juhataja

Inimest, keda ei motiveeri tähelepanu ja positiivne tagasi side tehtud töö eest, ei ole olemas. See tõttu pean väga oluliseks märgata igat inimest ja tema panust meeskonnas.

Usun, et inimesele tuleb anda täisvastustus oma tegemiste eest, toetades või sekkudes vaid siis, kui ta abi vajab. Vastutus tekitab tunde, et just minust oleneb asjade laabumine või mitte laabumine ja kiitus õnnestumise puhul on väga asjakohane ja välja teenitud.

Kiitmine peab olema väga hästi põhjendatud. Kiitmine kiitmise pärast tulemust ei

anna. Meie tähistame iga väikest ja suurt töövõitu. Igal nädalal saab keegi “pai”. Meil toimub nii palju sündmusi, et iga nädal on põhjust kedagi kiita. Viimati näiteks kallistasin finantsisti, kui saime majandusaasta aruande kinnitatud.

KAIDO KAARE

Kalevi juhatuse esimees

Kalevis on töötajate tänamist ja meelespidamist alati äärmiselt oluliseks peetud. Iga aasta jaanuarikuus täname ja austame möödunud aasta parimaid töötajaid. Iga kuu täname ja peame meeles aga neid kalevlasi, kellel on selles kuus täitunud ümmargune arv tööaastaid ettevõttes.

Tänusõnadega tehtud töö eest saadame pensionile oma eakaid kolleege. Iga tipp- ja kesk astmening ka esmataseme juhi kohus on märgata ja tunnustada head tööd. Kuigi eestlased on suhteliselt kinnised ja kriitilise loomuga, tundub mulle siiski, et järjest enam on hakatud välja tooma ka positiivset ja tunnustama töötajaid senisest tihedamalt.

See on väga oluline, kuna positiivne tagasiside annab töötajale kindlustunde, et ta on õigel teel, tema panust märgatakse ja peetakse oluliseks. Tänamine ei too kaasa kulu, kuid kindlasti on see üks mõjusamaid motivaatoreid.

ANDERS LORENTZSON

Rimi Eesti tegevjuht

Usun, et edukas saabki olla pigem selline juhtimisstiil, mille puhul tõstetakse esile positiivseid saavutusi, mitte ei rõhutata kehva tulemust. Lisaks olen seisukohal, et tööl peab olema lõbus. Mida meeleolukam ja lõbusam on töökliima, seda paremaid tulemusi on ka oodata. Seepärast proovin oma meeskonnas alati hoida üleval head tuju ja kiidan töötajaid igal võimalusel, isegi, kui see on vaid õlapatsutus.

Näiteks kiitsin mõni päev tagasi Viimsi mini-Rimi kaupluse juhti fantastilise tulemuse eest kaupluse avamise perioodil.

 

  

Autor: Urve Vilk, Tiive Murdoja

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700