11. detsember 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ragn-Sellsi juht Rain Vääna: arenguvestlus on teekonna planeerimine

Ragn-Sellsi juht Rain Vääna rääkis eile Tallinnas toimunud Äripäeva Psühholoogiakonverentsil arenguvestluste uutest väljakutsetest.

Eesti ettevõtete juhid arvavad, et nad on väga head, aga töötajate arvates on veel pikk tee minna. Ootused on juhtidele suured. Mida teha selleks, et head tulemused oleksid meie pingutuste loomulik tagajärg ja mitte stressiga saavutatud erandid?

Juhi ülesanne ei ole allutada ega ainult tulemusi nõuda. Rain Vääna rääkis, miks ta 6 aastat tagasi ise muutuma hakkas ja kuidas temast sai tippjuht, kes tahab oma inimesi arendada. Aastaid tagasi, algaja juhina oli Rain Vääna kuri, miks tal ei ole inimestega tööl vedanud. Siis sai ta aru, et see, mida tema juhina teeb, peegeldub selles, mida ta töötajad teevad. Sul ei ole õigust nõuda teistelt, mida sa endalt ei suuda nõuda.

Kui me ei ole valmis iseennast muutma, siis ei ole me valmis ka oma töötajaid toetama. See on kõige raskem asi – kedagi kuulata ja toetada, aga see on ka kõige tähtsam asi, sest inimesed usaldavad neid, kes neid kuulavad. Parim tagasiside oma tööle juhina on töötajate usaldus.

Arenguvestlus on teekonna planeerimine. Mõnus on minna, kui tead kuhu lähed ja kellega lähed. Siinkohal mõned nõuanded:

- Tähtsad on isiksuse areng ja see, kuidas siiani läinud on - kas püstitud ülesanded on täidetud? Hea, kui tagasisidet annab tulemustele töötaja ise, mitte juht.

- Viga, mis arenguvestlustel tehakse, on see, et räägitakse inimeste nõrkustest. Räägi inimesega tema tugevustest, mida veelgi edasi arendada.

- Masinaid on lihtne osta, aga häid inimesi on raske leida. Võimalda oma inimestele kõik, et nad areneks. Küsimus pole ainult koolitustes, vaid suhtumises.

- Arenguvestlused tee selliselt, et need oleks nagu vestlused parima sõbraga.

- Kui su tiim on välismaal eri riikides, siis helista neile tihedamini! Ära karda helistada „niisama“.

- Kui sa ennast kolleegidega suheldes kehvasti tunned, siis ole eriti tähelepanelik – just siis sa õpid midagi!

Ragn-Sellsis on 280 töötajat. Neist 52 on töötanud ettevõttes rohkem kui 10 aastat, 21 on töötanud kauem kui 15 aastat ja 4 pikemalt kui 20 aastat.

Autor: Tiive Murdoja, Silja Oja

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700