Autor: Tiive Murdoja • 19. detsember 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kannapööre karjääris: sekretärist personalispetsialistiks

Kuus aastat tagasi töötas Kristel Amiel üldsekretärina  ühes Eesti juhtivas piimatööstuses. Loe, milline on olnud Kristeli tee sekretärist personalispetsialistiks.

Kristel möönab, et koolituselt omandatud teadmised osaliselt kindlasti aitasid üldsekretäri ametist liikuda edasi personalispetsialistiks, aga huvi personalitöö vastu sai alguse juba ülikooli õpingutelt. „Olin selleks ajaks lõpetanud Tallinna Tehnikaülikooli halduskorralduse eriala, kus saime ühe semestri jooksul ka personalijuhtimist. Eks niiöelda pisiku sain sealt ja lisaks tahtmise omal käel antud valdkonnas süvenenumalt kogemusi omandada.“

Kristeli sõnul olid kõik koolitusel omandatud teadmised väga olulised. „Tänu sellele koolitusele tutvusin Riina Rohelaanega, kes avas mulle uksed personalitöö salapärasesse ja põnevasse maailma.“ Peale personalitöö baaskoolituse lõpetamist asus Kristel tööle koolitusjuhina Pärnu Konverentsidesse. „Selles ettevõttes töötasin välja nelja mooduliga personalitöö koolitused.“

Tundsin huvi, et kuivõrd üldsekretäritöö erineb personalispetsialistitööst. „Mõlemad ametid on vajalikud ja suunatud inimestele. Arvan, et personalispetsialistil on ehk natukene suurem vastutus ja vaja läheb ka kindlasti rohkem teadmisi tööseadusandlusest“, selgitas Kristel.

Kas sekretär, kes täna unistab personalijuhiks või -spetsialistiks saamisest, piisab antud baaskoolitusest? Kristeli sõnul ei tee ükski koolitus kellestki head spetsialisti või siis juhti. „Retsept on lihtne, kui armastad seda tööd, mida teed, siis tulevad ka tulemused.“

Järgneb intervjuu Eesti Personalijuhtimise Ühing PARE arendusjuhi Mariliis Aigroga.

Kellele personalitöö baaskoolitus on suunatud?

Personalitöö baaskoolitusele on suunatud eelkõige alustavatele personalitöötajatele ning personalitööd tegevatele teiste ametikohtade esindajatele, näiteks raamatupidajatele, sekretäridele, juhiabidele, büroojuhtidele jne. Loomulikult on koolitusele oodatud kõik need, kes tunnevad personalitöö vastu huvi ning soovivad edaspidi end selle valdkonnaga siduda, nt oleme antud programmiga koolituspartneriks Eesti Töötukassale.

Kas sekretär, kes tuleb koolitusele, on pärast koolitust valmis alustama tööd personalijuhi või -spetsialistina?

Personalitöö baaskoolituse programmi välja töötamisel on aluseks võetud personalitöötaja I ja personalitöötaja II kutsestandard, mis ühtlasi tagab selle, et koolituse läbinuna on sekretär valmis alustama personalitööd. Personalitöö baaskoolitus on esimeseks sammuks personalijuhiks kujunemisel, sest personalijuhi roll ise eeldab suuremat kogemuste pagasit ning pidevat enese täiendamist.

Milliste isiksuseomadustega inimene üldse sobib personalijuhiks?

Personalitöötaja töö nõuab koostöö- ja suhtlemisvalmidust, arengule orienteeritust, täpsust, planeerimisoskust ja kliendile orienteeritust. Personalijuhiks sirgumisel tuleb aga kriitiliselt hinnata, kas on piisavalt otsustus- ja vastutusvõimet, mis personalijuhi tööks vajalik.

Millised oskused ja teadmised osaleja koolitusel omandab?

Personalitöö baaskoolitusel käigus omandatakse teoreetilised teadmised ja praktilised oskused edukaks personalitööks. Koolitusel  käsitletakse kõiki olulisemaid personalitöö valdkondi, nt töösuhete õiguslik taust, töötervishoid- ja ohutus, personalitöö protseduurid ja dokumentatsioon, tööjõu planeerimine, värbamine ja valik, koolitus- ja arendustegevus, motiveerimine ja tasustamine jne.

Mille järgi Te valisite koolitajad?

Oleme uhked selle üle, et meie koolitused on praktilised. Selle tagab praktikutest koolitajate kaasamine.  See on üheks oluliseks kriteeriumiks koolitaja oskuste kõrval koolitajaid valides.

Kui pikalt koolitus kestab?

Personalitöö baaskoolituse mahuks on 96 akadeemilist tundi, mis jaguneb kuueks 2-päevaseks mooduliks. Moodulid leiavad aset üks kord kuus. Baaskoolitusi korraldame reeglina kaks korda aastat – üks grupp alustab septembris ja teine grupp alustab jaanuaris. Võimalik on osaleda nii tervikprogrammis kui ka moodulite või koolituspäevade kaupa. Koolitusprogramm pakub võimaluse saada terviklikud teadmised personalitööst või täiendada olemasolevaid teadmiseid konkreetses personalitöö valdkonnas.

* Lisaks PARE-le korraldavad personalitöö baaskoolitusi EMI Personalijuhtimise Keskus, Erahariduskeskus ja Sotsiaal-Humanitaar Infokool.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700