Nad sisaldavad pikka tööülesannete loetelu, kandidaatidele esitatavate nõuete loetelu ning standardseid pakkumisi. Enamik tööandjaid justnagu kardaks eristuda – või lihtsalt ei oska nad head töökuulutust koostada.
Pilkupüüdva kuulutuse nimel tasub vaeva näha
Enne töökuulutuse avaldamist tuleks välja uurida konkreetse meediumi sihtrühm ning endale selgeks teha, kas selle sihtrühma kuuluvad inimesed võivad olla antud ametikohale sobilikud kandidaadid. Peale levinud kanalitele võiks ära kasutada ettevõtte spetsiifikat ning lisada kuulutus nt ametiautodele, klienditeenindustesse, välireklaampindadele, bussipeatustesse.
Silma jäävad kuulutused, kus on kasutatud fotomaterjali, karikatuure ja uuenduslikke lahendusi, nt QR-kood, valem, video. Ajalehtedes ja ajakirjades avaldatavates töökuulutustes ongi mõistlik välisilmele rõhuda ja lisada vähem teksti. Pigem võib viidata, kust huviline leiab täpsemat infot kõnealuse konkursi kohta.
Portaalid aga annavad võimaluse töökuulutuse detailsemaks kajastamiseks ning ettevõtet ja tööd iseloomustava video lisamiseks.
Spetsiifiline, kuid samas piisavalt üldsõnaline
Olles piisavalt spetsiifiline ja väljakutseid pakkuv, peaks töökuulutus nõuete koha pealt jääma siiski üldsõnaliseks, et inimesed ise end kohe maha ei kannaks ja julgeksid kandideerida.
Kui ettevõte on võitnud auhindu ja saanud avalikku tunnustust (näiteks pere- või töötajasõbralik firma), siis tasub see töökuulutuses ära märkida.
Teistest pakkumistest eristuvad ka need kuulutused, kus on välja toodud konkreetne töötasu, pakutavad soodustused ja koolitused, ühistegevused, kaugtöö tegemise võimalus jne.
Autor: Tiive Murdoja, Helo Tamme