15. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas targalt kosmeetikat valida 

Säästev kosmeetika on selline, mis säästab kõike – nii keskkonda kui inimese tervist, sest inimest loodusest eraldada ei ole võimalik. Bioneer.ee tutvustab, kuidas targalt kosmeetikat valida.

Kosmeetikatooted on tegelikult luksustooted. Selleks, et elus püsida, ei ole need hädavajalikud, kohe kindlasti ei vaja sa kõiki neist. Pealegi ei tule ilu ripsmetušist, vaid sinust endast.

Tea, mida kosmeetikana kasutad

Tee endale selgeks kosmeetikatoodete peamised koostisained ja nende ohud, kuna paljud kosmeetikumides sisalduvad kemikaalid, näiteks parabeenid, ftalaadid jt, on nimetatud vähkitekitavateks, samuti arvatakse, et need võivad häirida endokriinsüsteemi. Seega esimene asi, mida saad teha, on hakata lugema kosmeetikumide silte. Nimed, mida sa ei suuda isegi mitte hääldada ja liiga pikk koostisainete nimekiri on üsna tõenäoliselt halb märk.

Kosmeetikatoodet valides tasub mõelda, et kas seda suhu julgeks panna. Kui mitte, siis miks peaks julgema seda oma nahale määrida? Inimese keha on ju üks. Nahk on suurim organ ning kõik, mis sellele satub, imendub organismi ning mõjutab välimuse kõrval ka tervist. Lisaks tervisele mõjutab kosmeetika ka keskkonda.

Kosmeetika ohutuse andmebaas Skin Deep, mis võrdleb üle 68 000 toote koostisaineid

Kosmeetikatoodete keelatud ainete nimekiri (The Cosmetic Ingredient Hotlist)

Lae alla kosmeetikumide toksiliste koostisainete uuring „What`s inside that counts?“

Eelista kannatustevaba kosmeetikat

Oluline säästliku kosmeetika tunnus on see, kas tooteid on testitud loomadel. Soovid sa tõesti kasutada kosmeetikumi, mille eest keegi on oma elu andnud? Säästva kosmeetika naturaalseid koostisained ei ole vaja loomadel katsetada.

Usutakse, et seadused nõuavad kosmeetikatoodete testimist loomadel. See ei ole aga nii. Food, Drug and Cosmetic Act ei nõua kosmeetikatoodete testimist loomadel. Siiski nõuab FDA (Food and Drug Administration) firmadelt, et viidaks läbi misiganes asjakohased mürgisuse määramise testid, et oleks tõestatud nende toodete ohutus.

Väldi ülepakendamist ja plastpakendeid

Tähtis on ka säästev pakendamine. Kui tootja kasutab pakendamisel ümbertöödeldud paberit ja karpe, annab see sulle positiivset sõnumit.

Mõtle, kus lõpetab päikesekreemi pudel või kreemipurk lõpuks? Plastpakendid on keskkonnale suur oht, kuna need ei lagune. Kas neid on kõige muu kõrval veel vaja maale koormaks?

Plastpudelid ei ole biolagunevad ja prügimäele sattudes kestavad nad mitusada aastat. Plastpudelid viiakse sobivasse pakendite konteineritesse. Enne tuleb need puhtaks pesta.

Vastutustundliku kosmeetikatootja tunned ära tegudest

Rohelised kosmeetikatootjad annavad planeet Maale tagasi, istutades puid, investeerides rohelistesse uuringutesse või annetades muudel rohelistel eesmärkidel. Sellist infot on tootjate kohta lihtne leida. Kosmeetikatoodet ostes arvesta, et toetad selle tootnud ettevõtte maalimavaadet.

Tunne ära rohepesu

Püüa mitte sattuta petlike roheliste reklaamide ohvriks. Kosmeetikatoote võib nimetada või seda võib kirjeldada looduslikuks ka siis, kui see sisaldab vaid väikest osa looduslikke koostisaineid.

Termin „rohepesu“ viitab enamasti turunduslikele väidetele, mis põhinevad subjektiivsetel liialdustel, mitte toote või teenuse tegelikel omadustel. Kogemused näitavad, et isegi arenenud rahvusvaheliste suurfirmade reklaamväited vastavad sageli rohepesu tunnustele. Loe, kuidas vältida rohepesu?

Artikli autorid: Agnes Männiste ja Katrin Jõgisaar

 

Autor: Tiive Murdoja, Kirjutab bioneer.ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700