Autor: Tiive Murdoja • 6. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Juht: mida sekretärid mõnikord valesti teevad

Sekretäride päeva konverentsil jagas Adole Invest juhi Jussi Pärnpuu oma tähelepanekuid, et millised on ühe juhi ootused oma sekretärile. Samas ettekandes tõi ta ka välja mõned asjad, mida sekretärid mõnikord harva valesti teevad.

• Sekretäri töökoht ei ole kokkusaamiskoht

Sekretäridele kipuvad tekkima fännklubid ja neid on tavaliselt kahte tüüpi: ühed on majasisesed ja teised majavälised. Pärnpuu sõnul ei sobi mitte, kui mingid võõrad inimesed väljastpoolt kontorit käivad regulaarselt sekretäri laua juures juttu puhumas. Juhi vaatenurgast on see puhas turvarisk, et äkki jääb kellelegi midagi silma, mis silma jääma ei pea. Samuti rikuvad sellised olukorrad kontori harjumuspärast rutiini.

Maja sisene fännklubi kogunemine näeb välja selline, kus sekretäri laua juures toimub pidevalt intensiivne kohvitamine. Juhi seisukohast see rikub kontori töörutiini ja tekitab lärmi. Samuti mõtleb juht, et kas inimestel tõesti midagi teha ei ole ja olukord päädib sellega, et juht vaatab üle töötajate töökohustused, ettevõtte struktuuri ning tagajärjed võivad olla väga kaugele ulatuvad.

• Sekretär muudab juhi liiga ligipääsmatuks

Sekretär on filter, kes annab juhile töörahu, aga siinkohal peab sekretär Pärnpuu sõnul omama väga peent tunnetust, et kuhumaani see filter töötada saab. Juht on sekretärile selle eest väga tänulik, kui ei teki sellist olukorda, et inimesed voorivad juhi kabinetist sisse-välja nii nagu ise tahavad. Sekretär peab siinkohal oleme see, kes selekteerib, kas juhi juurde jutulesoovija jätta vajadusel nö ootejärjekorda või suunata oma küsimusega kellegi poole, kes samuti saab tekkinud küsimuse lahendada.

• Sekretär ei tohi peegeldada seda, kui ettevõttes on midagi halvasti

Kui ettevõttes on midagi halvasti, siis hea sekretär võiks olla stabiilne ja jääda iseendaks. Sekretäri käitumisest, olekust ja meeleolust ei tohi välja paista, et midagi on halvasti.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700