Autor: Tiive Murdoja • 9. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas leida firmakink, mis kingisaajale korda läheb

Kõik teavad ütlust, et kingitud hobusesuhu ei vaadata, aga aastal 2014 ikka vaadatakse küll. Idea Group Eesti juht Eha Talvist jagab nõuandeid, kuidas brändi toetavalt firmakinke tellida ja millega arvestada, et kink ka kingisaajale korda läheks.

Kõik teavad ütlust, et kingitud hobusesuhu ei vaadata, aga Talvist vaidleb sellele vastu. Tema sõnul aastal 2014 ikka vaadatakse küll. "Iga kink on kinkija nägu. Kinki valides lähtuge sellest, et see kink on seotud teie ettevõttega ning peegeldab teie ettevõtte väärtusi, " selgitas Talvist.

Kuidas leida sobiv kingitus?

Talviste sõnul tuleb läbi mõelda, et miks just see kink, sellele inimesele ja selle sõnumiga. Proovige kingisaaja kohta teada saada võimalikult palju infot:

- Korporatiivkink on mõeldud turunduseks ja selleks, et esindada ettevõtet. Seetõttu on väga hea, kui enne kingivalikut uurida kingisaaja tausta ning teha kingitus tema huvidest või hobidest lähtuvalt.

Kingitus olgu praktiline ja arvestagu kingisaaja huve. Näiteks, kui on teada, et kingisaaja tegeleb aktiivselt golfiga, siis miks mitte kinkida talle golfipall mingi positiivse sõnumiga, mis talle teie ettevõtet golfimängu ajal hea sõnaga meelde tuletab. Selline kink on praktiline ja samas tekitab positiivse emotsiooni.

- Kui kingitus on mõeldud kontorisse, siis selgitage välja, milline on kingisaaja kontoriruum. Kas on midagi, mis sobib näiteks selle kontori interjööriga.

Tänapäeval on hästi palju võimalusi googeldada, kasutada Facebooki, küsida kingisaaja kohta täpsemat infot tema tuttavatelt või kolleegidelt. Mida rohkem te infot hangite ja omate, seda rohkem on lootust, et kingitus sellele inimesele tõesti korda läheb.

Millest alustada oma ettevõtte brändikesksete kingituste leidmist?

Talviste sõnul ei tasu alustada traditsioonilisest mõtlemisest, et meil on nüüd ja kohe vaja kellelegi vaja midagi kinkida. Alustage järgmisest:

- Mõelge läbi, et mis on teie ettevõtte põhiväärtused ja tegevusala

Tasub mõelda oma ettevõtte väärtuste ja tegevuste peale. Selle peale, mida te toetate, millised olla tahate. Mis on need väljendid, mida te tahate, et inimesed teie ettevõtet kirjeldades kasutaksid.

- Selgitage välja reaalne kingituste vajadus

Mõelge, kes on need inimesed või ettevõtted, kellele teil reaalselt on kinke vaja. Mida pikemalt ette planeerida saate, seda parem. Kõike kohe kirja panna on kindlasti raske, ei tea ju millise ettevõtte juubel on näiteks aasta teises pooles tulemas vm. Aga kindlasti teate, et kas soovite kinke teha nt naistepäeva puhul, jõulude ajal või parimate töötajate tunnustamisel – sellised sündmused on ette teada ja saab kirja panna, et kingid eelnevalt läbi mõelda.

Näiteks tunnustamise sündmuse puhul võib väga heaks ja meeldejäävaks kingiks osutuda tähendusliku tekstiga ja kaunilt raamitud tänukiri. Selle asemel, et kinkida mingi suvaline asi, mis inimesele tegelikult korda ei lähe.

- Eelarve paika

Siin võib alati kahtepidi läheneda. Võib vaadelda, et palju ettevõttel raha on või palju reaalselt raha on vaja kinkide jaoks. Kui selles on kokkulepitud, siis sobiva kingituse leidmine on tunduvalt lihtsam.

Aasta alguses tasub paika panna kingituste eelarve. Soovitav on kingivalikusse lisada erinevate hinnakategooriatega kinke. Alati muidugi ei pea paika panema iga üksiku kingi hinnakategooriat, aga kui kinke mitte eelarvestada, siis see võib põhjustada olukorra, kus aasta alguses kulutatakse kinkidele liiga palju ja aasta lõpus otsustakse, et kuna aasta jooksul on kinkidele liiga palju raha kulunud, siis ärme aasta lõpus enam kingitusi teeme.

- Kui vaja, küsige abi agentuurist

Pole häbiasi küsida kõrvalist abi. Loovagentuurid on Eestis need, kes igapäevaselt tegelevad kingituste mõtlemisega. Kingitusele lisaks pakub loovagentuur täispaketi koos sõnumiga.

Mida läbimõeldumalt te kingitustele mõtlete, seda loovamad ideed tulevad ning nii jõuate kingituste tegemisel oma ettevõttes täiesti uuele tasemele.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700