30. september 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maria Juur: ABC Kinga kampaania on piinlik

Muusik Maria Juur on ABC Kinga, mõnede poolt ka seksistlikuks nimetatud, reklaamikampaanias pettunud ning ei suuda uskuda, kuidas on "karjäärinaise" kujutamisega nii mööda pandud.

Best-marketing.ee uuris loovatelt inimeselt, mida nemad kampaaniast arvavad. Sekretar.ee toob siinkohal ära ühe - muusik Maria Juure arvamuse.

Järgneb kommentaar:

ABC Kinga reklaamikampaania on piinlik. Ei teagi, kuidas on võimalik  “karjäärinaise” kujutamisega nii mööda panna. Idee pole ju paha – fookuses tundub olevat karjääriredelil tõusev naine, kes oskab samas ka elust (ja moest) rõõmu tunda. Ent tulemuseks on a) firmaomanikuga semmiv, ent endiselt sekretärilaua taga töötav naine või b) baarides kondav ja tasuta jooki saada lootev (vallaline?) naine. Neid stsenaariume annab siin ette kujutada igasuguseid. ABC Kinga reklaamitiimi ettekujutus edumeelsest naisest on anakronistlik ja piiratud, 90ndates (Eestis) ja 80ndates (maailmas) kinni. Kinni umbes selles momendis, kui naiste jaoks oli kontorisse “pääsemine” (praktikandist firmajuhiks) eraldi töövõit.  Et lasti üldse töötada. Põhiküsimuseks saab: “Kus on naise koht?”. Vanasti kodus, seejärel offissis, tehes kõige tüütumaid lihttöid, samal ajal kui mehed kolleegidega lõunapausi arvelt hoopis tennist mängivad või kokteile lürbivad, kogudes tšekke, mille nais-raamatupidajad siis kuludesse kannavad. Ja nii edasi. Sellise naise ainus rõõm saabki olla reede õhtul kella kukkudes kingapoodi tormata. Aga võib-olla mõtlen siinkohal üle.

Vabakutselise loomeinimesena tunnen paljusid endasuguseid, kes eales kontorisse jalgagi tõstnud pole ega soovigi seda teha. Kes kannavad pidulikul üritusel disainketse ja toidupoes kontsakingasid. Kes on kahe lapse emad, aga peavad kodust lisaks veel internetipoodi. Kodune aeg, töötamise aeg ja meelelahutamise aeg on naiste jaoks tänapäeval segunenud ja ka moekaupadelt eeldatakse eelkõige funktsionaalsust, mitmekülgsust, head disaini ja vastupidavust. ABC kingale ütleks nende reklaamikampaania eest vaid thanks, but no thanks.

Autor: Kadrin Karner, Bestmarketing. com

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700