Autor: Tiive Murdoja • 18. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Indrek Sarjas: Minu kirg on personalitöö!

Eesti suurima turvaettevõtte G4S Eesti värbamisosakonna tööd juhib tegus meesterahvas Indrek Sarjas. Tema kirg on personalitöö, seetõttu näeb ta oma tulevikku pikemas perspektiivis kindlasti personalijuhina. Jätkub intervjuu Indrek Sarjasega.

Millised on Teie tänased tööülesanded G4S-is?

Juhin G4Si värbamisosakonna igapäeva tööd. Mõtlen välja ja viin läbi värbamiskampaaniaid ja tagan selle, et värbamisosakond oleks strateegiline partner juhtidele, kes vajavad enda meeskonda uusi töötajaid. Kuna sobilike töötajate leidmine organisatsiooni on väga oluline, viin ka ise läbi erinevaid värbamisprojekte. Lisaks põhitööle koolitan värbamise ja valiku teemat PARE personalitöö baaskoolituse arenguprogrammis.

Millised on olnud Teie karjääri keerdkäigud enne G4S-i tööle asumist?

Olen töötanud CV Keskuses vanem värbamiskonsultandina, Hansapangas (nüüd Swedbank) värbamisspetsialistina, Swedbank Liisingus tootehaldurina ja alates käesoleva aasta oktoobrist töötan G4S Eesti värbamise ja mehitamise osakonna juhatajana.

2009. aastal tegin enda karjääris kannapöörde ja läksin personalivaldkonnast tööle äripoolele. Tundsin, et vajan ka teistsugust kogemust kõrvale. Täna olen ma kindel, et see oli ainuõige otsus. Olles ise töötanud äripoolel, aitab see mõista äripoole vajadusi ja olla strateegiline partner. Sel aastal olin seisus, kus otsisin endale uut väljakutset ja hing ihkas tagasi personalivaldkonda.

Läbisite 2007.aastal PARE personalitöö baaskoolituse. Kust tuli otsus antud baaskoolitus läbida?

Olin värbamisspetsialistina töötanud selleks ajaks umbes poolteist aastat ja tahtsin saada enda jaoks lisakindlust, et see, kuidas ma inimesi värban ja hindamisprotsessi läbi viin, on õige. Kuna nägin enda tulevikku personalivaldkonnas, siis on kindlasti PARE koolituse läbimine ka kvaliteedimärk minu teadmistele.

Mis muutus pärast koolituse läbimist?

Sain kindluse, et see, kuidas ma asju teen, on õige. Kui mul ei oleks olnud eelnevat kogemust, siis oleksin saanud sealt esmased teadmised, kuidas üles ehitada värbamise ja valiku protsessi ning seda läbi viia. PARE koolitus on kindlasti koht, kus saadakse ka väga väärtuslikke kontakte nii tulevaste kui ka praeguste personalivaldkonna tipptegijatega. Toona Swedbankis töötanud Terje Veide oli üks koolitajatest ja kuna suutsin koolitusel kaasarääkida ja tuua näiteid  enda kogemustest, siis jäin Terjele positiivselt meelde. Mõned kuud peale koolitust sain kõne Swedbanki personalidirektorilt, kes kutsus mind osalema nende konkursil värbamisspetsialisti leidmiseks (Terje oli mind soovitanud).

Millised on kõige suuremad väljakutsed Teie igapäevatöös?

G4S Eestis töötab üle 2700 inimese ja nii suures ettevõttes jagub erinevaid väljakutseid igasse päeva. Kõige suuremaks väljakutseks on kvalifitseeritud ja motiveeritud töötajate leidmine. G4Sis on sobilikke ametikohti nii tudengitele, kes soovivad töötada osalise ajaga kooli kõrvalt kui ka juba pensionieas olevatele inimestele. Igapäevaselt tuleb mõelda, kuidas jõuda sobiliku sihtrühmani ja millega neid kõnetada.

Milles soovite ennast tulevikus täiendada?

Tulevikuperspektiivis tahan areneda personalijuhiks ja seetõttu soovin ennast täiendada ka teistes personalivaldkondades.

Millised isikuomadused Teie ametis kasuks tulevad?

Kes tahab saada juhile heaks partneriks, peaks vaatama, kas tal on olemas oskused ja isikuomadused, et mõista inimesi ja nendega vabalt suhelda, aru saada juhi väärtustest ja hoiakutest, aru saada ettevõtte äri olemusest ja julgelt väljendada oma seisukohti.

Mis Te soovitate sekretärile, kes siiani ei ole tegelenud personalitööga, aga kes unistab personalijuhiks või -spetsialistiks saamisest, kust alustada?

Kõik algab soovist ja tahtest, kui see on olemas, siis on juba esimene samm tehtud. Kõige lihtsam viis alustada ongi läbida PARE personalitöö baaskoolitus.  Sealt saab vajalikud baasteadmised, mida siis saab igapäeva töös rakendama hakata. Lisaks on PARE kodulehel väga palju kasulikke materjale, mida saab enda tulevases töös kasutada. Antud koolitus annab nii piisavad eelteadmises alustamiseks, kui on ka heaks täienduseks inimesele, kes juba on mõni aeg töötanud personalivaldkonnas. Kuna koolitusel saab osaleda ka moodulite kaupa, siis on see hea võimalus kindlate teadmiste täiendamiseks.

Mis on Teie plaanid tulevikuks?

Tahan kindlasti jätkata personalivaldkonnas. Kuna täna olen keskendunu värbamisele ja valikule, siis tuleviku perspektiivina tahan areneda personalijuhiks.

________________________________________________________________

Järgneb intervjuu Eesti Personalijuhtimise Ühing PARE arendusjuhi Mariliis Aigroga.

Kellele personalitöö baaskoolitus on suunatud?

Personalitöö baaskoolitus on suunatud eelkõige alustavatele personalitöötajatele ning personalitööd tegevatele teiste ametikohtade esindajatele, näiteks raamatupidajatele, sekretäridele, juhiabidele, büroojuhtidele jne. Loomulikult on koolitusele oodatud kõik need, kes tunnevad personalitöö vastu huvi ning soovivad edaspidi end selle valdkonnaga siduda, nt oleme antud programmiga koolituspartneriks Eesti Töötukassale.

Kas sekretär, kes tuleb koolitusele, on pärast koolitust valmis alustama tööd personalijuhi või -spetsialistina?

Personalitöö baaskoolituse programmi välja töötamisel on aluseks võetud personalispetsialist 5. taseme kutsestandard, mis ühtlasi tagab selle, et koolituse läbinuna on sekretär valmis alustama personalitööd. Personalitöö baaskoolitus on esimeseks sammuks personalijuhiks kujunemisel, sest personalijuhi roll ise eeldab suuremat kogemuste pagasit ning pidevat enese täiendamist.

Millised oskused ja teadmised osaleja koolitusel omandab?

Personalitöö baaskoolitusel käigus omandatakse teoreetilised teadmised ja praktilised oskused edukaks personalitööks. Koolitusel  käsitletakse kõiki olulisemaid personalitöö valdkondi, nt töösuhete õiguslik taust, töötervishoid- ja ohutus, personalitöö protseduurid ja dokumentatsioon, tööjõu planeerimine, värbamine ja valik, koolitus- ja arendustegevus, motiveerimine ja tasustamine jne.

Mille järgi Te valisite koolitajad?

Oleme uhked selle üle, et meie koolitused on praktilised. Selle tagab praktikutest koolitajate kaasamine.  See on üheks oluliseks kriteeriumiks koolitaja oskuste kõrval koolitajaid valides.

Kui pikalt koolitus kestab?

Personalitöö baaskoolituse mahuks on 96 akadeemilist tundi, mis jaguneb kuueks 2-päevaseks mooduliks. Moodulid leiavad aset üks kord kuus. Baaskoolitusi korraldame reeglina kaks korda aastat – üks grupp alustab septembris ja teine grupp alustab jaanuaris. Võimalik on osaleda nii tervikprogrammis kui ka moodulite või koolituspäevade kaupa. Koolitusprogramm pakub võimaluse saada terviklikud teadmised personalitööst või täiendada olemasolevaid teadmiseid konkreetses personalitöö valdkonnas.

* Lisaks PARE-le korraldavad personalitöö baaskoolitusi EMI Personalijuhtimise Keskus, Erahariduskeskus ja Sotsiaal-Humanitaar Infokool.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700