Autor: Signe Sillasoo • 27. aprill 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

FOTOD: Bigbanki uus, moodne ja mänguline kontor

BigBanki uus kontor
Foto: Meeli Küttim
Tänavu veebruaris sai Bigbank uue näo – muutus firma äristrateegia, logo ja ka kontor. Viimane sai põhjamaine, stiilne ja mänguline, kus ruumi näiteks golfirajale ja leboalale. Vaata fotosid Bigbanki uue kontori põnevatest detailidest.

Bigbank tegutseb juba aastast 2002 Tartu mnt-l Stockmanni kaubanduskeskuse vastas asuvas ärihoones. Kui algselt oli ettevõtte käsutuses väike osa ühest korrusest, siis nüüdseks on firma niipalju kasvanud, et tegutseb kokku neljal korrusel – firma käsutuses on esimesele korrusele jääv teenindussaal ning eraldi veel kolm korrust erinevatele osakondadele. Peale Tallinna asuvad firma kontorid veel aga ka mitmetes Euroopa riikides – Soomes, Rootsis, Lätis, Leedus, Saksamaal, Austrias, Hollandis ja Hispaanias.

Töötajalt tõuge sisekujundust muuta

Mõtteid kontori uue sisekujunduse loomise teemal hakati firmas mõlgutama juba 2013. aastal, rääkis Bigbanki õigus- ja tugiteenuste valdkonna juht Marge Goldberg, kes oli ka kogu projekti eestvedaja. Tegelik töö läks lahti aga mullu juulis, sõnas ta ühisel ringkäigul firma ruumides. “Aktiivse hoo sai kõik sisse siis, kui meile tuli tööle Skype'i taustaga tehnoloogiajuht. Ruumi nähes ütles ta, et tema meeskond küll siin tööle ei hakka. Nii ta käima läks. Kui varem mõlgutasime ainult mõtet, siis nüüd oli selge, et see tuleb ära teha,” täpsustas Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar.

Et praegused IT-firmade kontorid ei ole enam ammu ainult laudade ja arvutitega sisustatud ilmetud ruumid, vaid pakatavad mängulisusest ja nutikatest lahendustest, siis seadis firma ka endale eesmärgiks luua moodne ja konkurentsivõimeline kontoripind. Appi võeti selleks sisearhitekt Tarmo Piirmets, kes loonud näiteks Skype'i ja Pipedrive'i kontorite sisekujundused, selgitas Goldberg.

Euroopa kontorid ühel ekraanil

Uue kontori loomisel olid kesksed märksõnad lihtsus, põhjamaisus ja modernsus. Ideed ja mõtted, mida kontoris ringi sättida, kuidas paigutada või milliseid nutikaid lahendusi luua, sündisid kõigi osapoolte koostöös ja jooksvalt – näiteks 7.korrusel asuv IT-osakond soovis kindlasti saada avatud kontorit, 3.korrusel töötav juhtkond aga kabinette.

“Mina isiklikult sain meelepaha osaliseks, et ma tulen jälle uue ideega,” sõnas Saar lõbusal häälel. Üheks selliseks ideeks oli n-ö firma esindusseina loomine – sellel on puutetundlik ekraan, kus saab reaalajas näha, kuidas teistes Euroopa riikides tegutsevatel Bigbanki üksustel läheb. Saar demonstreeris ka kiirelt, kuidas süsteem töötab – näpuvajutus ekraanile ja näha on näiteks, palju on Hispaania üksuse kodulehel praegu külastajad või milline on väljaantud laenude summa.

“Tulevikus tahaks, et igas riigis oleks samasugune lahendus. Lisaks tahaks, et saaks kohe näha, kui kuskil miskit n-ö punaseks läheb – siis saaks kohe vaadata, mis näiteks Hispaanias või mujal toimub,” selgitas Saar.

500 töötajat teenindaja selja taga

Remondi käigus oli väljakutseks veel näiteks kontorisse tünnisauna ehitamine. “Tünnis on meil koosolekutruum – see on ümarlaud teises tähenduses,” lausus Goldberg. Lifti tünn aga ei mahtunud ja treppi mööda seda ka üles polnud võimalik tuua – nii panigi tünnimeister selle kohapeal kokku. Või golfiraja loomine, mis eeldas natukene rohkem mõttetööd, kui lihtsalt põrandasse aukude tegemist. Vaja oli raja kulgemine sobitada IT-osakonna muude sisekujunduselementidega.

“Kõige raskem oli aga esimesel korrusel asuva teenindussaali kontseptsiooni loomine. Et tegu on meie esindussaaliga, siis mõtlesime pikalt, milline ta peaks välja nägema ja mis seal peaks erilist olema,” täpsustas Goldberg enne teenindussaali jõudmist.

Erilist on seal aga küll – teenindussaali sisenedes jäävad silma seinu katvad puust klotsid, mida on kokku ligi 800. “Need klotsid ei ole juhuslikult seal. Need klotsid on viiest erinevast puidust tehtud ja erineva suurusega. Iga klots sümboliseerib ühte konkreetset Bigbanki töötajat,” selgitas Saar.

Igal töötajal on oma klots, millele ta on nime kirjutanud – viimane on nähtav üksnes UV-valguse käes. “Kui muidu võib jääda mulje, et ainult klienditeenindaja on see isik, kes kliendiga laua taga istub, siis tegelikult teenindab teda terve meeskond, kõik 500 inimest on teenindaja selja taga,” sõnas Saar.

Põnevatest detailidest jäävad kontoris silma veel akustilisest kipsist valmistatud koosolekuruumide laed ja seinu kattev parkett, lõunapausidel peetava golfivõistluse paremusjärjestuse ja kõiksuguste muude teadete jaoks IT-osakonna köögis asuv tahvelsein, patjadega kaetud lebola, kus saab vabamas vormis töövestlusi pidada või korraks silma looja lasta, ning Eesti ja Soome saun – tegu on koosolekuteruumidega, mis meenutavad kujunduselt sauna leiliruume.

Reede hommikutele algus qi gong' iga

Selliste tööde eesmärk on töökeskkonda ja seeläbi ka ettevõtte töökvaliteeti paremaks muuta. Küsimuse peale, kas paari kuu jooksul, mis uues kontoris on töötatud, on ka mingeid muutusi tööelus märgata, vastas Goldberg, et tekkinud on omamoodi zen-õhkkond. “Naljaga pooleks võiks öelda, et kuna kontor on nii mõnus ja rahulik, siis isegi aktsionärid on hakanud iga päev tööl käima,” sõnas Saar muiates.

Tagantjärele tasus firma esindajate sõnul pool aastat, mil tuli erinevate korruste remondi ajal kaks korda tihedamalt koos töötada, ennast ära. “Inimesed elasid selle raske aja suhteliselt hästi üle. Segadust oli palju, aga pingeid sellest ei tekkinud,” sõnas Goldberg. Pigem vastupidi, suhtlust oli rohkem ja asjad said kiiremini tehtud.

“Kõik on samas rõõmsad selle muutuse üle,” toonitas Goldberg. See avaldub ka igapäevases tööelus – näiteks reede hommikuti harrastatakse juhtkonna korrusel finantsjuhi juhtimisel 15–20 minutit qi gong'i, IT-osakonnas kokkab aga keegi

töötajatest teistele head-paremat.

Bigbanki kontori põnevad detailid

• Kontori üks sisustuselemente on 3. korruse seinale riputatud vanne, mille kõik panga töötajad on allkirjastanud.

• 800 puust klotsi panga teenindussaalis sümboliseerivad Bigbanki töötajaid. Ettevõttes töötab hetkel ligi 500 inimest, klotse on seinale paigutatud varuga. Klotsid on nimelised, neile on igaüks kirjutanud markeriga oma nime, mida on näha ainult UV-valguse käes. Töötaja lahkudes asendatakse vana klots uuega.

• Kontori nõupidamisruumid kannavad nende riikide pealinnade nimesid, kus ettevõtte tegutseb (Eesti, Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Hispaania, Saksamaa, Austria ja Holland – toim). Nii on 6. korrusel näiteks nõupidamisteruum Viin, 7. korrusel aga Helsingi ja Tallinn.

• Nõupidamisruumid Helsingi ja Tallinn meenutavad mõlemad sisekujunduselt sauna. Tünnisaunast on ümber kujundatud ka kolmas sellesarnane nõupidamisteruum, mida ümbritsevaid uksi katavad tahvlid.

• Kontori 7. korrust läbib golfirada.

• Värvitoonidest jäävad kontoris silma sinised, rohelised, lillad toonid, samuti valged seinad ja palju puitdetaile. “Põranda muster kannab virmaliste motiivi,” selgitas Saar. Puidu kasutamise eesmärk oli anda ruumidele juurde aga looduslikkust.

6 soovitust mõnusa kontori loomiseks

1. Kaasa inimesi. Ükskõik, milliseid suuremahulisi remonditöid sa kontoris ei tee, see segab inimesi ja tööelu. Kui remont on läbi, siis on oluline, et inimesed oleksid selles uues ruumis õnnelikud. Kui inimesi ei ole kaasatud, võib juhtuda, et remondiperioodil on nad närvilised ja pärast selle lõppemist pole uue kontori ilme ja lahendustega rahul. Kui inimesed on kaasatud, siis nad teavad, mis muutused remondi järel kontoris ootavad ja on nõus ajutiselt kehvemates oludes töötama.

2. Kontrolli partnerite tausta. Jälgi, et nad oleksid usaldusväärsed ja suudaksid pakkuda hea kvaliteediga lahendusi.

3. Jälgi tööde käigus pidevalt protsessi kulgu. Kontrolli, kas kõik sai nii, nagu soovisid. Pisidetaile, kui palju inimesi ja kuidas ruumis istub, kuidas paiknevad nende lauad või kuhu peaks pistikud paigaldama, et neid mugav kasutada oleks, tead ainult sina. Projekti järelevalve on oluline.

4. Leia kontaktisik maja seest, kes on projekti detailidega kursis ja oskab partneritele vajalikku infot anda.

5. Pildista võimalusel remondieelne olukord üles. Hiljem ei ole detailid enam meeles. Inimesele on aga oluline tulla ja jätkata tööga sealt, kus see pooleli jäi. See tekitab täiendavat stressi, kui kõik on täiesti teistmoodi.

6. Mõtle out-of-box-lahenduste peale. Igas kontoris on võimalik luua nutikaid lahendusi, mis ei pruugi olla kallid. Näiteks golfiraja loomine kontorisse tähendas tegelikult aukude põrandasse puurimist. Sisuliselt annab see aga kontori olustikule väga palju juurde. Kõik algab ideest.

Allikad: Kaido Saar, Bigbank ASi juhatuse esimees; Marge Goldberg, Bigbank ASi õigus- ja tugiteenuste valdkonna juht

 

* Artikkel ilmus Äripäeva erilehe "Sisustaja" aprillikuu numbris.

 

Kontori seitsmendal korrusel asub tünnisaunast ümber ehitatud koosolekuruum. Tegu on ümarlauaga natukene teises tähenduses – ümarus on seintes.
Foto: Meeli Küttim
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700