27. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Avatud kontor - eilne päev

Helikindlad ja miks mitte liigutatavad telefoniputkad ja koosolekumoodulid tulevad kärmes kontoris kasuks. Seal saab teha olulisi kõnesid või ajada neljasilmajuttu segamatult ja ise teisi segamata.
Foto: internet
Uue aja kontoris pole enam kindlaid töökohti, vaid interjöör pakub võimalusi tööülesandeid lahendada seal, kus see on kõige mugavam, kirjutab Äripäeva ajakiri Sisustaja.

Võimalus valida teatud tööetapiks selleks sobivaimat kohta aitab uuringute järgi tõsta töötajate produktiivsust. Seetõttu tuleb järjest enam pöörata tähelepanu ruumikasutusele, kontori akustikale ja muidugi ka värvikasutusele, sest see on see, mis teeb inimesed õnnelikuks.

5+1 võimalust, kuidas kontor efektiivsemalt tööle panna

Vähenda laudade arvu

Igas töökohas on inimesi, kes on avatud uutele ideedele ja on nõus oma kindlast töökohast loobuma. Muuda need kohad vabaks kasutamiseks kõigile soovijaile.

Loo vaikne ruum

Paiguta jagatud töökohad vaiksesse ümbrusse. Lepi kokku, et see ala jääbki vaikseks keskendumiseks. Igaüks, kes neis kohtades töötab, peab sellest reeglist kinni pidama.

Kõrged lauad kiireks koosolekuks

Too kõrged lauad kohvimasina lähedusse või mõne muu tiheda liiklusega koha juurde. Koosolekud on lühemad, kui osalised seisavad püsti. Samal ajal saavad teised segamatult edasi töötada, kui ka kiireid mõttevahetusi kindlas kohas peetakse.

Investeeri telefoniputkasse

Helikindlad ja miks mitte liigutatavad telefoniputkad ja koosolekumoodulid tulevad kärmes kontoris kasuks. Seal saab teha olulisi kõnesid või ajada neljasilmajuttu segamatult ja ise teisi segamata.

Varusta töötajad kõrvaklappidega

Kõrvaklapid on soodne viis keskenduda. Hea muusika blokeerib kõrvalised segajad, lisaks aitab õigesti valitud muusika keerulistele ülesannetele paremini keskenduda.

+1 Mõtle targalt

Jälgi, kuidas töötajad töötavad, milliseid ruume kõige enam kasutavad, milliseid tegevusi päeva jooksul teevad. Tee vastavalt muudatusi ruumis.

Eestis toodetava, kuid rahvusvaheliselt müüdava kontorimööbli ettevõtte Into the Nordic Silence disainer Jari Inkinen rääkis Stockholmis peetud mööblimessil, et tavalises avatud kontoris on hulk laudu, mõned koosolekuruumid ja palju inimesi. Samas puudub alternatiivne koht, kus töötada, omavahel vestelda või pidada telefonikõnesid. Seetõttu on võetud suund tegevuspõhiste kontorite disainimisele.

Tegevuspõhises kontoris ei pea kõiki oma tööülesandeid tegema ühes kohas, ühe laua taga. “Inimestel on suurem vabadus valida koht, kus nad saavad oma tööülesandeid täita, kus neile endale tundub kõige mugavam ja produktiivsem töötada, vastavalt sellele, mida nad parasjagu teevad,” selgitas Jari Inkinen. “Paljud ehk tahavadki kasutada tavalisi, n-ö normaalseid töölaudu. Näiteks raamatupidajail on vaja oma kindlat töökohta, aga müügiinimesed peavad laua taga istuma vaid mõned tunnid, samas kui neil tuleb hoopis palju telefonikõnesid teha, ringi liikuda ja inimestega suhelda, kokkuleppeid teha. Nad vajavad lisaks ka kohta, kus keskenduda ja valmistuda eelseisva kohtumise jaoks.”

Enne kontori kujundamist tuleb läbi mõelda kõigi töötajate ülesanded ja vajadused, mitte lihtsalt isiklikud eelistused, vaid mida täpselt see ametikoht päeva jooksul tegema peab. “Enne kui üldse disainima hakkame, siis uurime väga täpselt välja, mis on kliendi vajadused. Vaatame, kuidas ettevõte praegu ruumi kasutab ja kuidas tulevikus võiks kasutada,” märkis Inkinen. “See on nagu matemaatiliste valemitega mängimine – vaatame, kes, millal ja kui palju seda ruumi vajab ja kuidas me seda saaksime ära kasutada.”

Miks uuendada kontorit?

- Martela tellitud uuringu järgi kasutatakse linnapiirkondades aktiivselt vaid umbes 50% kontoripinda ning ligi 30% koosolekuruume.

- Varem arvestati kontoris ühe töötaja kohta 15–20 m2 pinda, nüüdsel ajal on see kahanenud 10 m2 peale. Samas tunduvad osavalt kujundatud kontorid avarad ja inimesed on neis õnnelikumad.

- Kontori uuendamine on kallis, kuid hiljem on võimalik säästa ruumikuludelt. Lisaks tõuseb motiveeritud töötajate produktiivsus.

- Suurendab loomulikku suhtlust, kuna läbikäimiseks on olemas sobivad kohad.

Autor: Elen Luht, ajakirja Sisustaja toimetaja

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700