2. detsember 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ettevõtted otsivad põnevaid viise, kuidas pühadetervitusega eristuda

Animatsioonistuudio Blue Cat juhataja Tuuli Lepik jõulukaarti animeerimas.
Foto: Animatsioonistuudio Blue Cat
Jõulupühad ja aastavahetus on tavapäraselt tööaastale tagasi vaatamise ja kokkuvõtete tegemise aeg. Nii on paljudel ettevõtetel saanud heaks tavaks ka pühadetervituste ja tänukaartide saatmine koostööpartneritele ja klientidele. Et aga head soovid kasvavas infomüras kaduma ei läheks, otsivad firmad uusi põnevaid viise, kuidas oma tervitustega eristuda.

Üheks selliseks võimaluseks on animeeritud pühadetervitus. Animatsioonistuudio Blue Cat juhataja Tuuli Lepik teab rääkida, et umbes 15 aastat tagasi algas kohalik animeeritud jõulukaartide buum – kõik mis liikus ja oli jõuluteemaline läks hästi kaubaks. Tema sõnul oli tollal üldlevinud üks arvutiprogramm, mida valdasid paraku vaid „patsiga poisid“, kes suures osas joonistada ei osanud. Nii kasutati üldlevinud pilte ning võis tunduda, et kõik võimalikud kombinatsioonid, kus tegelasteks päkapikk ja firma logo, olid juba kasutuses.

Tänu reklaami- ja disainiagentuuridele hakkas see vaikselt muutuma – kasutusele võeti tehnilisemad lahendused, kasutati julgelt musta huumorit ning üritati traditsioonilisest kullast-karrast eristuda. „Animeeritud jõulukaardid, kui need ei ole just väga pealetükkiva ja otsese reklaamisõnumiga, vaid orienteeritud rohkem kunstilise elamuse pakkumisele, võivad olla saajale üsnagi toredaks üllatuseks ja samal ajal ka võimaluseks uueks imagoloogiliseks etteasteks, mille käigus särada ja oma loomingulisust näidata,“ lisas Lepik.

Animeeritud pühadetervitusest huvitatutel tasuks aegsasti oma sooviga loovagentuuride poole pöörduda. Lepiku sõnul on klientide soovid seinast seina – alates liikuva lumesajuga talvepildist, lõpetades eriefektidega muusikavideoga, kõik oleneb eesmärgist ja eelarvest. „Piiratud eelarve raames on animatsiooniga täiesti võimalik ellu äratada mõni ilus talvepilt, soovid juurde kirjutada ja muusika taustaks mängima panna. Imekauneid kujundusi nagu paberkaartidel näinud oleme, saab ka videosse üle kanda. Selline kaart saaks päeva jooksul valmis küll,“ arutles ta. Lisaks on tema hinnangul kasvanud ettevõtete teadlikkus sellest mida soovitakse ja üllatavalt palju tullakse juba valmis ideedega, mis näitab ühelt nii soovide konkreetsust ja teisalt soovi kaasa mõelda.

Soovitusi animeeritud kaardi tellijale:

Mõtle läbi mida tahad ja mis eesmärki see täitma peaks- – kas soovitakse lihtsalt n-ö linnuke kirja saada või ka tegelikult midagi saajale öelda.

Mõtle läbi eelarve.- Tuuli Lepiku sõnul teavad animatsioonifirmad päris täpselt, mida millise summa eest pakkuda saavad. Idee keerukusest sõltub ka tootmisaeg.

Kui idee on teada, on alati kasu näidetest- – nii on kindel, et loovagentuur ja klient teineteisest mööda ei räägi ning, et esialgne soov ja eelarve on kooskõlas.

Taustamuusikana ei saa kasutada levinumaid jõuluhitte- , kui puudub vastav litsents, mis tavaliselt aga maksab palju. Kui kasutatakse foto hankimiseks tasulisi pildipanku, võib juhtuda, et samasugune kaart on juba mõnel teisel firmal olemas.

Elektroonilisi pühadekaarte kasutab ka Valio Eesti AS, mille turundus- ja tootearendusdirektor Krista Kalbini sõnul asuvad firma kliendid ja koostööpartnerid geograafiliselt väga erinevates paikades, ehk mõistlik on kasutada just digitaalseid kanaleid. Seejuures tänatakse neid, kellega on aasta jooksul koostööd tehtud ning reeglina saadavad kontaktisikud oma partneritele kaardid isiklikult välja. Valio enda üldaadressile saabunud elektroonilisi pühadetervitusi saadetakse Kalbini sõnul ikka laiali ning kontorisse saabunud füüsilised kaardid on puhkenurgas kõigile vaatamiseks-lugemiseks.

Raamist väljas pühadetervitus

Parafraseerides leviväljendit võiks öelda, et mõned firmad mõtlevad kaardist väljapoole. Nii korraldas SEB Pank möödunud aastal omanäolise jõulutervituse. Nad lisasid erandkorras üheks päevaks Tornimäe pangakontori järjekorramasinale ’jõuluüllatuse’ nupu, mida üle 50 kliendi ka vajutas. Nupuvajutusele järgnes meeleolukas ballett-performance Rahvusooper Estonia tantsijatelt. SEB Panga kommunikatsioonijuhi Evelin Allase kohaselt sai kohapeal sündmusest osa ligi 350 klienti ning sõnum jõudis video vahendusel detsembris enam kui 250 000 inimeseni. Seejuures olid kulutused naise sõnul tagasihoidlikud ning klientide tagasiside väga positiivne. Jõulutervitus pälvis ka mitmeid turundusauhindu. Seega tasub alati kaaluda ka muid alternatiivseid lahendusi, eriti kui maksumuses jääb samasse mastaapi.

Lihtsamate animeeritud pühadekaartide hinnad algavad vahemikus 300-400 eurot, millele lisandub käibemaks. Et aga hind on konkreetses soovis kinni, tasub animatsioonistuudio sõnul alati võtta hinnapakkumine.

Allikas: Blue Cat animatsioonistuudio

SEB möödunud aasta omanäoline jõulutervitus oma klientidele.
Foto: Mihkel Nestor, SEB majandusanalüütik

SEB möödunud aasta omanäoline jõulutervitus oma klientidele.

Jõulukaardid, mis kannavad mitut sõnumit

Pühade ajal pööratakse rohkem tähelepanu ka nendele me ümber, kes rohkem abi vajavad. Üheks lihtsaks, ent kahtlemata kõnekaks viisiks seda teha, on heategevuslikud jõulukaardid. SOS-Lasteküla Eesti Ühingu kommunikatsioonijuht Ave Schmidti hinnangul kannab heategevuslik kaart korraga mitut sõnumit: „Ettevõtted saavad saata lisaks jõulusoovidele oma klientidele ja koostööpartneritele sõnumi, et nad hoolivad, aitavad ning on nii oma tegevusega eeskujuks ka teistele.“  Ühe kaardi hind on umbes 1-1,5 eurot, lisaks saab neid ka e-kaardina saata. Jõulukaartide eest saadud annetusi kasutab Lasteküla oma pisikeste asukate kingisoovide täitmiseks. „Sel aastal ootab lastekülades kingipakki 201 last, lisaks soovime jõulurõõmu tuua ka SOS peretugevduse ja haridusprogrammi 600 lapsele,“ lisas ta.

Eesti Energia meediasuhete juhi Kaarel Kuuse sõnul teeb Eesti Energia juba kolmandat korda heategevuslike jõulukaartide projekti raames koostööd Ida-Virumaal Mäetaguse vallas paikneva Kiikla lastekoduga. „Korraldame neile igal sügisel ühe toreda meisterdamispäeva, mille tulemused sünnivad meie jõulukaardid. Tänutäheks hoolitseme Kiikla lastekodu talvevaheaja tegevuse eest – näiteks siiani on nad soovinud kogu grupiga ratsutamas käia,“ sõnas Kuusk. Seda, kellele kaarte saata, valivad mehe sõnul tavaliselt kontserni erinevate ettevõtete ja üksuste juhid. Firma enda peakontorisse saabuvaid jõulukaarte eksponeeriti möödunud aastal kõigile nähtaval kohal kus soovijad neid uudistada said.

Eesti Energia teeb juba kolmandat aastat heategevuslike jõulukaartide projekti raames koostööd Ida-Virumaal Mäetaguse vallas paikneva Kiikla lastekoduga. Igal sügisel korraldatakse lastele meisterdamispäev, mille tulemusel sünnivad ettevõtte jõulukaardid. Tänutäheks hoolitsetakse lastekodu talvevaheaja tegevuste eest.
Foto: erakogu

Eesti Energia heategevuslikud jõulukaardid.

Olgu formaat milline tahes, tasub alati rõhku panna sõnumile, mida tahetakse tervitusega edasi anda.

Autor: Joonas Kerge

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700