5. oktoober 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

7 moodust, kuidas inimesi veenda

Foto: EPA
Ei ole vahet, kes sa oled ja millises sektoris sa töötad. Oma seisukohtade atraktiivne esitlemine ja inimeste veenmine on väga tähtsad oskused, kirjutab Business Insider.

Inimesed kasutavad oma tahtmise saamiseks erinevaid taktikaid. Mõned esitavad nürisid fakte ja konkreetseid nõudmisi. Teised manipuleerivad, meelitavad ja räägivad läbi lillede. Ja kolmandaks on ka selliseid inimesi, kes pole sugugi veenvad.

Sellegi poolest ei ole vahet, kes sa oled ja millises sektoris sa töötad. Oskus teisi inimesi mõjutada on väga tähtis.

Allpool on välja toodud seitse meetodit, kuidas teisi veenda. Mõned võivad tunduda veidi keerulised, aga kindlasti edendavad sellised oskused sinu karjääri.

Esita oma informatsiooni visuaalseltPilt on väärt rohkem kui tuhat sõna. Mõni aasta tagasi tegid Dartmouthi ülikooli teadlane Brendan Nyhan ja Georgia ülikooli teadlane Jason Reifler uuringu, milles vaadeldi inimeste tugevalt hoitud poliitilisi veendumusi.Uurijad esitasid inimestele erinevat informatsiooni, mis nende veendumusi ümber lükkasid. Nad proovisid aru saada, mida on vaja, et inimene oma seisukohta muudaks. Kirjutatud tekstile, mis sisaldas endas kõiki tõendeid, katsealused hästi ei reageerinud. Samuti ei töötanud nende eelnev enesehinnangu tõstmine ja olemise mugavaks muutmine.Uurijate sõnul olid efektiivsed aga graafikud ja visuaalne pilt.See ei saa alati olema lihtne, sest sul ei pruugi käepärast olla powerpointi esitlust või mõnda graafikut. Sellegi poolest tasub see punkt meelde jätta. Tuimad faktid ja isiklikud sidemed ei ole alati piisavat – vahel on vaja visuaalset pilti, et oma seisukoht maha müüa.Visuaalne materjal ei pea olema isegi ilustatud. „Kõik visuaalne materjal, mis uuringus kasutati, oli väga lihtne. Seega ei ole nende mõju seotud kuidagi disaini või kõrge tootmisväärsusega. Nad olid efektiivsed, sest nad suhtlesid ajuga sunnipärases keeles,“ kirjutas Stephen Meyer Forbesis.Tekita inimestes head tunnetRaamatu „Influence: The Psychology of Persuasion“ autor ütles, et üks „tähtsamaid mõjutamise vahendeid“ on kellelegi meeldimine.Kui me tunneme kellegi puhul positiivseid emotsioone, on tõenäolisem, et see inimene tundub meie jaoks veenvam, selgub Ameerika Psühholoogia Assotsiatsiooni andmetest.See ei ole väga üllatav. Inimesele, kes on keskmisest tagasihoidlikum või imelikum, võib see olla raske ülesanne. Samas on mitmeid harjumusi, mida juurutades muutud meeldivamaks inimeseks.Tee oma kehakeel kordaKas sa ostaksid mingit toodet või teenust müügiinimeselt, kes on kössis, niheleb ja väldib silmsidet? Muidugi mitte! Nad võivad olla maailma kõige ausamad inimesed, aga see ei oleks tähtis. Nende kehakeel näitab paremal juhul ebakindluse puudumist. Halvemal juhul nad valetavad.Selleks, et veenvam olla, võiksid võtta raamatu ning õppida ära mõned nipid, kuidas oma kehakeelega enesekindlust näidata.Korda ennastKordamine võib olla väga tüütu. Kirjutamisel on selle liigne kasutamine kohutav. Vestlustes on see väga tähtis (me kõike teame neid inimesi, kes räägivad kogu aeg samu anekdoote).Sellegi poolest pole kordamine kõnede ja müügi puhul sugugi halb asi. Paljud kuulsad kõnelejad kasutavad retoorilisi nippe – üks nendest on ka kordamine. Võta see kasutusele ja sul on kergem oma seisukohta teistele vastuvõetavaks teha.Tee nii, et inimesed tahavad sind aidataAmeerika Psühooloogia Assotsiatsiooni sõnul leidis Cialdini, et vastastikkus või mõlemapoolsus (inglise keeles reciprocity) on inimeste veenmise juures võtmefaktor.See on vägagi loogiline. Inimesed toetavad hea meelega neid, kes on nende endi jaoks midagi ära teinud. Seega ei ole halb tekitada juurde palju inimesi, kes on „sulle midagi võlgu“.Ära vingu ja esita nõudmisiKui sa üritad esitleda veenvat seisukohta, siis on tasakaalu leidmine vahel raske. Sa ei taha tunduda passiivne, aga liigne pealetükkivus on samuti halb.Portaali Inc autor John Brandon kirjutab, et kõige parem on joonduda aususe ja viisakuse taha.„Paljudel ebaõnnestunud inimestel on suhtumine, et teiste veenmisel on kõige tähtsam meelitamine ja libekeelsus. Sa üritad neid tegelikult tüssata – tavaliselt teed seda karmi suhtumise või pretensioonika häälega. Tegelikult see ei tööta.“Demonstreeri nappustMiks on kulla ja teemantid nii väärtuslikuks? Nende puudus.Ameerika Psühholoogia Assotsiatsiooni sõnul on Cialdini arvates tähtis ka nappuse või defitsiidi presenteerimine.Inimesed hindavad seda, mis on haruldane ja ebatavaline. Õige esitlemine võib vahel olla keeruline, aga see töötab.Loe rohkem siit

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700