23. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Parim kink täidab kõhtu

OÜ Karila juhatuse liikme Liina Lindsalu sõnul saadetakse šokolaadist lilli üle ilma, sest neid on lihtne transportida.
Foto: Väinu Rozenthal
Jõuluks, aga miks mitte ka mõneks teiseks tähtpäevaks sobivad hästi söödavad kingitused, mis pakuvad lisaks emotsioonidele elamusi ka maitsemeelele. Kingisaajat võib üllatada oma kätega valmistatud maitsetega, ent kui selleks aega pole, saab valida ka valmiskingituste hulgast.

OÜ Karila juhatuse liikme Liina Lindsalu sõnul on nende šokolaadist lillede puhul lõppklientideks sageli lapsed, kes otsivad oma vanematele kingitusi, ent ostjaid on igas vanuses. Lilled, mis šokolaadile lisaks sisaldavad martsipani ja karamelli ning on värvitud taimsest koostisest värvidega ning maitsestatud looduslike marja- ja puuviljamaitsetega, ei sisalda tehismaterjale ega lõhna- ja maitsetugevdajaid, nii et need kõlbavad üleni süüa. Lilli ostavad palju ka ärikliendid, nii oma töötajatele, kui klientidele-partneritele. Kuna lillede transport on lihtne, saadetakse neid üle maailma.

Kuna lilled valmivad käsitööna, on neid võimalik disainida vastavalt kliendile soovidele - näiteks kasutada firma logo värve või värvida logo lausa šokolaadile.

ASi Roi projektijuht Kairi Välling nendib, et ka firmakingituste vallas on igal aastal omad trenditooted, mille tekkele aitab kaasa nii meedias räägitav kui see, milliseid kinke firmad ise enam saavad. Vällingu sõnul on sel aastal söödavatest kingitustest kõige populaarsemad magusad tooted - šokolaadid, trühvlid, piparkoogivormid koos piparkookidega, moosid jne. Ostetakse muidugi ka soolaseid ampse.

Veganlust ega teisi välistusi Vällingu sõnul valimisel väga arvesse ei võeta. "Valitakse universaalsed asjad, mis sobivad kõigile ja samas eristuksid maitsete osas," kirjeldab Välling, et just uudsete maitsetega püütakse silma paista.

Kuigi levinud on mitmeid toitumisteooriaid, mida inimesed jälgivad, usub Lindsalu, et see "hullus" on üle minemas ja oleme jõudmas tagasi päris toidu juurde. "Inglismaa turul näiteks, kus samuti tegutseme, on see taandumas," märgib Lindsalu. "Kui kaks aastat tagasi seal toidumessil käies näidati vetikatest krõpse ja muud taolist, siis selle aasta messil reklaamiti julgelt hoopis päris kartulist tehtud krõpse, mis samas olid tehtud väga heast toorainest ja väga hea maitse ning kvaliteediga. Hakkame toiduvaba toidu asemel jõudma ringiga tagasi päris toidu juurde," räägib Lindsalu.

Ehkki küsitakse ka gluteeni- ja laktoosivaba šokolaadi, tähendaks see piimapulbri kasutamist viisil, mil seda tuleb väga palju töödelda, et piimavalk kätte saada. "Pigem eelistame vähem töötlemist," märgib ta. Lisades, et nende tooted pole niikuinii toit, mida iga päev süüakse. Lindsalu sõnul küsitakse ka selle kohta, kas tegu on õiglase kaubanduse põhimõtete alusel valmistatud toorainega.

Vällingu sõnul tehakse valik enamasti hinnaklassi alusel - klient annab enamasti ette hinnaklassi, mille alusel pannakse tootevalik kokku, jälgides, et valikus oleks esindatud eri tootjate kaubad. "Jälgime, et tegu oleks eri tootjate asjadega - palju huvitavaid maitseid on näiteks just väiketootjatel - juustud, moosid vorstide juurde jne," loetleb Välling.

Lindsalu sõnul oskavad kliendid tellimusi tehes väga professionaaslelt küsida. "Otsitakse erilisi hõrgutisi," märgib Lindsalu. Ja käsitööd väärtustatakse. "Käsitööd osatakse hinnata, sest see näitab kingituse personaalsust, mis omakorda jätab ärikliendist professionaalse mulje."

Jõuludeks söödava kingituse valikul tasub Vällingu sõnul jälgida paari lihtsat aspekti. Esiteks, kas tegu pole kiiresti riknevate asjadega. "Näiteks on olnud kliente, kes on töötajatele kinkinud juustuvaliku, ent kui need kingid, mis jäävad enne jõule kätte andmata, jäävad jõulude ajaks kontorisse, on peale pühi tekkiva haisu pärast päris ebameeldiv kontorisse tagasi tulla," räägib ta.

Kui kingitust soovitakse kulleriga saata või muul moel transportida, tasub jälgida, et tegu poleks murenevate asjadega nagu näiteks piparkoogid ja et purgid-pudelid oleksid vastupidavast klaasist ja plastist, soovitab Välling.

Autor: Urve Kask

*Artikkel ilmus Äripäeva erilehes "Kingitused"

 

Kingitust valides mõtle läbi selle:

 Sõnum. Mõtle läbi väärtus ja sümbolid, mida kingitus peaks edastama - ärikingitus peegeldab ettevõtte väärtusi ja hoiakuid ning kinkija hoolivust ja suhet kingi saajasse.

 Disain. Millised on turunduslikud tunnuslaused ja värvid ning disain, mille abil saad vajalikku sõnumit kõige edukamalt edasi anda? Võimalusel tasub kingitusele lisada ettevõtte sümboolikaga etiketid, graveeringud, kirjed jms, nii aitad kasvatada ka oma brändi tuntust.

 Vastutustundlikkus.  Erilisena mõjub kink, mis kannab lisaväärtust. Kingile annab sügavama tähenduse ühiskondlik või eetiline lisaväärtus - kodumaiste mahe- ja väiketootjate toodangut kinkides toetad Eesti majandust, tervislike mahetoodetega kingid head enesetunnet.

 Transport. Parim viis kingi üleandmiseks on seda teha personaalselt, ent kui see pole võimalik ja kingisaajale kingi viimiseks on tarvis kasutada kullerit või muud transporti, tasub jälgida, et tegu poleks transpordiks sobimatute kaupade ning pakendiga.

 Praktilisus. Et kink teeks rõõmu nii saajale kui selle tegijale, jälgi, et see oleks kvaliteetne ning tegu poleks kiiresti rikneva tootega, mis võib enne kingi saajani jõudmist halvaks minna või oma väljanägemise kaotada.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700