Autor: Allikas: www.aripaev.ee • 10. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

9 omadust, mida juhid ootavad töötajatelt

Foto: Shutterstock
Suurbritannia tööandjate seas tehtud uuringust selgub, missugused on töötajate kõige atraktiivsemad oskused ja omadused.

Uuring viidi läbi Suurbritannia valitsuse ning tööandjate liidu koostöös. Küsitleti üle 91 000 juhi, kes tõid välja, missuguseid oskusi nad töötajate puhul enim hindavad. Paraku on need oskused ühtlasi ka sellised, mida paljude töötajate puhul just ei leia.

Aja planeerimise oskus. Selgub, et Suurbritannia tööandjate hinnangul on töötaja puhul kõige olulisem hea ajaplaneerimise oskus. Tervelt 47% küsitletutest tõi selle väga olulisena välja.

Suhtlemine klientidega. 39% küsitletutest tunnistas, et hea töötaja peab olema osav suhtleja ning näitama üles, et ta isiklikult hoolib kliendi heaolust. Suurbritannia tööandjate puhul on hea oskus suhelda ja klientidega ümber käia ning ka üldised müügioskused üsna harv nähtus töötajate seas.

Grupitöö oskus. 33% tööandjatest märkis, et inimestel jääb sageli vajaka meeskonnatöö oskusest, kuna see eeldab üheaegselt nii teistega arvestamist kui ka seda, et iga meeskonnaliige on valmis olema grupi juht ning võtma ohjad enda kätte.

Oma tunnete ohjes hoidmine. Tähtsuselt neljas oskus on uuringu tulemuste põhjal oma emotsioonide talitsemine, mille tõi olulisena välja 32% tööandjatest. On selge, et tööl tuleb ette nii kergemaid kui raskemaid aegu ning kuigi vaimne koorem võib aeg-ajalt väga suureks kerkida, ei tohiks sellel lasta välja paista. Lisaks enda vaoshoidmisele aitab emotsioonide kontrollimine kaasa ka sellele, et teised ei muutu närviliseks ning pahuraks.

Teiste mõjutamine ning motiveerimine. Suurbritannia ettevõtjate sõnul jääb inimestel sageli puudu oskusest teisi motiveerida ning positiivselt mõjutada. Enam kui 30% vastanutest tõi need omadused välja, kommenteerides, et kahtlemata on tegu töötaja puhul ühe enimnõutud omadusega.

Head müügioskused. Häid müügioskusi pole tarvis üksnes müügiga seotud valdkondades. 25% Suurbritannia ettevõtetest tunnistas, et inimestel ei ole piisavalt müügioskuseid ehk teadmisi, kuidas oma idee atraktiivseks muuta ning see maha müüa.

Oskus õpetada teisi. Olulise oskusena tõid ettevõtjad välja ka uute töötajate koolitamise. See hõlmab tööülesannete tutvustamist, selgitusi ning vajadusel abistamist ning ühtlasi tähendab, et töötajal peab olema väga selge pilt sellest, mida teeb tema ja mida teevad teised. 22% Suurbritannia tööandjatest tunnistas, et seda oskust peavad nad väga oluliseks, ent kahjuks pole inimestel sel alal veel piisavalt teadmisi.

Eesmärkide seadmine. Tööandjatele meeldivad töötajad, kellel on kindel eesmärk, mille poole püüelda. 22% Suurbritannia tööandjatest tunnistas, et alluvate seas pole näha erilist ambitsiooni ning eesmärgikindlust.

Kõnede ja ettekannete tegemise oskus. Uuringust selgub, et töötajad pole eriti osavad ettekannete tegijad ja kõnede pidajad ning nende oskustega inimesi tuleb justkui tikutulega taga otsida. 16% tööandjatest tunnistas, et töötajate oskused ses vallas on tagasihoidlikud.

Autor: Pille Ivask

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700