6. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

10 viisi Google tulemuslikumaks kasutamiseks

Foto: Stillabunt
Google on tänuväärt abimees, kelle tarkusi läheb ikka ja jälle vaja. Igapäevaselt tehakse üle maailma rohkem kui 3,5 miljardit otsingut. Infokülluses on aga üha keerulisem välja selekteerida kvaliteetseid ja usaldusväärseid tulemusi. Kas Sina oskad targalt googeldada?

Järgnevalt tutvustame 10 lihtsat viisi, millega otsingutulemusi paremini sihtida saab.

1. Otsing kasutades sünonüümi

Kui Sinu jaoks on oluline leida infot mingi teema kohta, mitte niivõrd konkreetse sõna kohta, siis on hea kasutada sünonüümiotsingut. Selleks lisa otsitava sõna ette "~" sümbol (laineline kriips, mitte miinusmärk). Näiteks otsing "eesti ~keskkoolid", kuvab ka gümnaasiumeid käsitlevaid tulemusi.

2. Otsing kindla veebisaidi sees

Mõnikord tead täpselt, mis leheküljelt infokillu üles leiad. Selle asemel, et lehekülge läbi kammida, pane parem Google otsingusse veebilehe aadress ning otsitav sõna. Näiteks, kui soovid Toomas Hendrik Ilvese teemalisi uudiseid leida Postimehest, siis pane otsingusse "site:postimees.ee ilves":

3. Tärni kasutamine juhul, kui otsingufraas pole täpselt meeles

Kui Sa ei mäleta täpselt otsitavat fraasi, kuid mäletad näiteks selle algust, siis kasuta tärni puuduolevate sõnade tähistamiseks. Näiteks otsides fraasi "heade mõtete *", pakub Google vastuseks "heade mõtete pingid".

4. Kui palju sõnu on puudu...

Otsid kellegi tsitaati, vanasõna või teose pealkirja, kuid mäletad vaid algust ja lõppu? Kui tead, mitu sõna peaks umbes fraasi vahepeal olema, siis kasuta selle tähistamiseks otsingus järgmist: AROUND + sõnade arv:

5. Ajavahemiku kasutamine

Mõnikord on oluline leida tulemusi, mis käsitleksid kindlat ajaperioodi. Kui täpset aastaarvu pole aga meeles või see pole oluline, on hea kasutada ajavahemikku. Selleks tuleb otsingufraasi järel panna ajaperioodi algus, kolm punkti ja ajaperioodi lõpp.

Näiteks otsing "rahvastik 1950...1960":

6. Kui otsingusõna peab kajastuma pealkirjas

Kui soovid otsida lehekülgi, mille pealkirjas oleks käsitletud kindel termin, siis pane otsingu ette "intitle:".

7. Kui otsingusõna peab kajastuma URL-is

Kui soovid, et antud sõna kajastuks kindlasti URL-is, pane otsingusõna ette "inurl:".

8. Kui soovid leida sarnaseid lehekülgi

Kui oled leidnud põneva lehekülje ja soovid leida sellele sarnaseid alternatiive, siis pane otsingusse "related: veebilehekülg". Näiteks otsides alternatiive Postimehele:

9. Kogu fraasi otsing

Pannes fraasi jutumärkide vahele, kuvab Google vaid selliseid tulemusi, kus konkreetne fraas on muutmatul kujul sees. Näiteks on tulemused erinevad, olenevalt kas otsingufraasiks on "kingiideed töötajatele" või kingiideed töötajatele.

10. Ebaoluliste sõnade eemaldamine otsingutulemustest

Kui Google pakub esialgsele otsingule tulemusteks lehti, mis kajastavad Sinu jaoks teemaväliseid sõnu, siis pane antud sõna otsingusse ja lisa miinusmärk ette.

Näiteks, kui soovid leida lehekülgi, mis käsitlevad häid raamatuid, kuid ei soovi näha raamatuid müüvaid e-poode, pane otsingusse: "head raamatud -pood".

*Artikkel pärineb Stillabunt OÜ turundusblogist, kus jagatakse kasulikke nõuandeid, praktilisi nippe ja inspiratsiooni. Loe lisaks www.stillabunt.ee.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700