15. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

20-sekundi reegel heade harjumuste juurutamiseks

Foto: Pixabay
Raamatu "The Happiness Advantage" autor ja Harvardi ülikooli õppejõud Shawn Achor rääkis, kuidas ta soovis lugeda rohkem raamatuid ja vaadata vähem televiisorit. Plaan oli hea, aga peale pikka tööpäeva koju jõudes vajus ta diivanile ja haaras telekapuldi. “Kohe hakkan lugema”, mõtles ta ja enne kui arugi sai, oli kaks tundi möödas.

Ta võttis puldilt patareid välja ja pani need magamistuppa sahtlisse, nii et kulus täpselt 20 sekundit, et neid võtta ja pulti tagasi panna. Samal ajal pani ta valiku raamatutest käeulatusse diivani juurde. See väike muutus viis suure muutuseni tema rutiinis: kui ta istus väsinuna diivanile, siis kergem valik oli lugeda ning ebamugavam valik oli vaadata telekat. Nii leidiski ta ennast õhtuid veetmas lugedes ning tegi harva lisapingutuse, et minna patareide järele ning vaadata televiisorit.

 

20-sekundi reegel oli sündinud

 

20 sekundit on tühine aeg, aga see võib muuta täielikult seda, kuidas veedad järgmised kaks tundi. Kui sul on võimalik kujundada oma keskkond nii, et hea rutiin on 20 sekundit lähemal kui halb rutiin, siis kasvatad märkimisväärselt selle teostamise tõenäosust.

 

Näiteks kui hommikune trenn ebaõnnestub, sest oled alles poolunes ning trenniks ettevalmistumine tundub ületamatu takistusena, siis pane asjad õhtul valmis. Nii muudad suurema tõenäosusega kavatsuse ka tegudeks.

 

Ei pea uskuma ainult ühe inimese kogemust. Ka teaduslikud uuringud on näidanud, milliseid muutusi võib esile kutsuda ajaline barjäär. Näiteks ühes uuringus läksid teadlased eksperimendi korras kohvikusse ning sulgesid jäätisekülmiku luugi. Sellega tekitati väike barjäär kliendi ja jäätise vahele. Tulemusena langes jäätise müük poole võrra.

 

Mida iganes soovid saavutada, siis alusta oma keskkonna hindamisest: kuidas saaksid teha nii, et ahvatlus oleks 20 sekundit kaugemal ja hea kavatsus 20 lähemal kui enne?

Allikas: Tööheaolu.ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700