14. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miks ja kuidas küsida suvepäevalistelt tagasisidet?

Tagasiside küsimustik koosta võimalikult lihtsalt ja kompaktselt.
Foto: Shutterstock
Tagasiside küsimine aitab hinnata suvepäevade õnnestumist ja järgmisel korral teha korralduses väiksemaid või suuremaid muutusi. Mida suvepäevalistelt täpsemalt küsida, millist tehnilist lahendust selleks kasutada ja millal tagasiside üldse küsida? Kaks ettevõtet jagavad oma kogemusi.

Aus ja konstruktiivne tagasiside on korraldustiimile suureks abiks

Janika Jakobi, Columbus Eesti AS büroojuht

Tagasiside annab korraldajatele hea peegelduse sellest, kas ürituse oodatud ja plaanitud eesmärgid said tehtud või jäi midagi ikkagi vajaka.

Iga üritus on ju ikka selleks, et kõigil oleks mõnus ja hea ning miski ei häiriks. Nõnda ongi peale suuremaid üritusi oluline küsida ka osalejate tagasisidet, et vastavalt vajadusele teha edaspidi muudatusi, täiendusi. Meie ettevõttes arvestatakse alati osalejate tagasisidet ning aus ja konstruktiivne tagasiside koos ettepanekutega on kogu korraldustiimile suureks abiks: osalejad annavad häid ideid, samas kinnitab kas rahulolu või kriitika ürituse tegelikku õnnestumist ning järgmisel korral saab korraldamisel arvestada ka selliste asjadega, mis ehk kahe silma vahele jäid- kokkuvõttes võidavad kõik.

Tagasiside küsimustik on meil koostatud võimalikult lihtsalt ja kompaktselt ning iga töötaja saab oma tagasiside anda sisemises infosüsteemis nii anonüümselt kui nimeliselt.Tagasisides küsime üldise korralduse kohta, nt kas info liikus ja oli arusaadav, kuidas meeldis asukoht, kas transport oli hästi korraldatud, kuidas maitses toit. Väga oluline on teada, kas üritus täitis osalejate eesmärgi ning kas ja mida peaks edaspidi teisiti tegema. Näiteks oleme saadud tagasiside põhjal teinud järeldusi nii transpordi, toitlustuse kui ajakava osas. Teame täpselt, mida ja mis ajal inimestele pakkuda.

Reeglina saadame küsimustiku välja kohe järgmisel päeval peale üritust. Ja tagasisidet küsime pigem suuremate ürituste kohta, kus on korraldamisel rohkem detaile, mida edaspidi peaks jälgima.

Suvepäevade tagasiside arutame läbi vabas vormis

Irene Metsis, G4S Eesti personalidirektor

Me otseselt sellist küsitlust läbi ei vii osalejate seas, küll aga igal aastal peale suvepäevi juhid küsivad tagasisidet oma koosolekutel ja kindlasti arutatakse läbi, et mis läks hästi, mis vajab muutmist, milliseid tegevusi juurde tuua ja mida inimesed arvavad.

Infot kogume ja arutame läbi ikka sellepärast, et saada teada töötajate ootusi. Läbi aegade on suvepäevad ka muutunud ja selle juures arvestatakse nii töötajate soove kui ka alati mõtleme läbi, mis eesmärk nendel suvepäevadel on ja mida me ettevõttena soovime inimesteni viia. Suvepäevade tagasiside arutame läbi divisjonide ja osakondade koosolekutel. Kindlasti võetakse teema ka juhtkonna lauda arutamiseks ning kokkuvõtete tegemiseks.

Tagasisidena arutame, et mis meeldis, mis ei meeldinud, asukoht (kaugus, majutus), söök, esinejad, isetegevuskavad, spordiettevõtmised, töötoad, kommunikatsioon jne. Kuna me küsitlust välja ei saada, siis info tuleb meieni ca kahe nädala jooksul peale üritust läbi juhtide, personalijuhtide ja inimeste endi.

Kuna meie töötajate seas on sport väga au sees, siis pikki aastaid olid suvepäevad just orienteeritud sporditegemisele. Viimastel aastatel tuli töötajatelt soove, et võiks olla rohkem tegevusi ka neile, kes sporti ei tee ja seetõttu oleme viinud sisse töötubasid ja põnevaid mittesportlikke tegevusi. Söök on alati teema, mis inimesi kõnetab ja selles osas oleme ka läinud pigem seda teed, et söök peab olema hea ja maitsev.

Kogume tagasiside enamike sündmuste ja koolituste osas. Küsitluse vormis tehakse seda koolituste ja seminaride puhul. Vabamas vormis läbi töötajatega arutelude teeme seda sündmuste puhul.

Tasuta küsitluste loomise keskkonnad veebis:

freeonlinesurveys.com

surveymonkey.com

google.com/forms/about

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700