Autor: Sekretär.ee • 5. jaanuar 2021

Ajutise töövõimetuslehe eest maksmine 2021. aastal

Selleks, et vähendada inimeste haigena tööl käimise riski ja töötajate omavastutust ning seeläbi piirata COVID-19 haiguse levikut muutub ajutiselt haiguslehtede hüvitamise kord. Kui pikalt kestab ajutine haiguslehtede hüvitamise kord ning mis täpsemalt muutub?

Autor: Pexels

Sekretär.ee lugeja küsimusele vastab Tööinspektsiooni peadirektori asetäitja Meeli Miidla-Vanatalu.

Jah, kuid seda vaid ajutiselt ehk kuni 30. aprillini sel aastal. Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse muudatus (§ 12 ülamärkega 2) jõustus 1. jaanuarist ja kehib neli kuud. Sel perioodil peab tööandja tõesti maksma töötajale haigushüvitist haigestumise või vigastuse teise kuni viienda kalendripäeva eest 70% töölepingu seaduse § 29 lõikes 8 sätestatud korras arvutatud töötaja keskmisest töötasust. Kui töövõimetusleht kestab kauem, siis alates kuuendast päevast makstakse haigushüvitist ravikindlustuse seaduse alusel haigekassa vahenditest.

Uus kord ei kehti nende töövõimetuslehte kohta, mis on välja kirjutatud enne 2021. aasta 1. jaanuari. Nende töövõimetuslehtede osas kehtib senine kord, mis sätestas, et tööandja maksab haigushüvitist neljanda kuni kaheksanda kalendripäeva eest.

Juhul, kui tööandja jätab töötajale seadusega ettenähtud haigushüvitise välja maksmata, tekib töötajal nõudeõigus, millega võib pöörduda töövaidluskomisjoni või kohtusse nelja kuu jooksul arvates nõude tekkimisest.

Pikemalt sel teemal Eesti Haigekassa kodulehelt.

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700