Autor: Elis Vaiksaar • 14. mai 2021

Adressaat ja aadress ametikirjades

Mis on ametikiri? Tegemist on dokumendiga, mis koostatakse selleks, et infot vahetada ning saadetakse enamasti kas posti või e-posti teel. Kui koostad ettevõtte ametikirja, siis pööra tähelepanu lisaks kirja sisule ka selle vormistamisele, sest sellega mõjutad otseselt ettevõttest jäävat esmamuljet. Millest alustada ning silmas pidada?

Autor: Pexels

Mida peetakse ametikirjadeks?

Ametikirjadeks on näiteks pöördumine, ettepaneku tegemine, taotlus, volikiri, teatis, hinnapakkumine jne. Esmalt jäta meelde, et ametikiri tuleb vormistada A4 formaadis paberile. Kirja ülaossa aseta oma ettevõtte logo ning mitmeleheline kiri nummerda alates teisest lehest. Lehekülje numbri asetus vali vastavalt oma soovile.

Veebiseminar: Kuidas kirjutada selget ja korrektset (e-)ametikirja?

15. juuni

Osta pilet SIIT!

Adressaat ja aadress

Aadress ning adressaat paiguta kirja mõttelisest telgjoonest vasakule. Adresseerimisel eelista personaalset lähenemist. Alusta isiku ees- ja perekonnanimega, millele järgneb asutuse nimetus ning vajadusel ka struktuuriüksuse nimetus. Seejärel lisa tänav, maja ja korterinumber, sihtnumber, linn või maakond (suurtetähtedega).

Näide:

Liisa Leht

AS Äripäev

Vana-Lõuna 39/1

10134 TALLINN

Kui saadad ametikirja e-postiga, siis piisab, kui aadressiks kirjutad vaid e-posti aadressi.

Näide:

Liisa Leht

AS Äripäev

[email protected]

Juhul kui sama kiri saadetakse mitmele adressaadile korraga, vormista aadressiväljale üks adressaat ja ülejäänud kirjuta lisaadressaadiväljale, mis asub 2-4 reavahet allkirjast allpool või lisade olemasolul 2-4 reavahet pärast lisamärget, kasutades dokumendi saatmise eesmärki selgitavaid sõnu (sama, teadmiseks, koopia jms).

Näide: Teadmiseks OÜ Ettevõte

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700