Erinevaid nutirakendusi, mis elu lihtsamaks või huvitavamaks lubavad teha, on ainuüksi tänase seisuga enam kui 2 miljonit. Iga päev lisandub ligi kaks tuhat uut äppi ja see ei üllata enam mitte kedagi. Me oleme harjunud elama maailmas, mis päev-päevalt digitaliseerub.
Digimaailma kasvu taustal on juba mõnda aega ennustatud paberist ajalehtede, raamatute ja märkmike hääbumist. Kuid ometi ei ole seda juhtunud. Seda ilmselgelt põhjusel, et füüsiline raamat saab meeltele pakkuda midagi sellist, mida tehnoloogia (täna veel) ei suuda – paberi lõhna, tekstuuri, originaalsust ja füüsilist kohalolu olenemata interneti- või vooluühendusest.
Paberkujul kalendri või märkmiku täitmisel on aga veelgi kasutegureid. See lõõgastab, motiveerib, treenib mälu (kuna infot kirja pannes töötleb aju seda erinevate meeltega), aitab olla tegevustes efektiivsem ja isikupärasem. Loovuse arendamiseks ei pea tingimata läbima kunstikursusi või olema hea joonistaja, seda saab teha ka igapäevaste pisiasjade abil nagu oma isikliku aja planeerimine, selle visualiseerimine ja kasvõi sulaselge kritseldamine.
Tänavu sügisel ilmus Mema loovagentuuri disainerite eestvedamisel trükist eestikeelne kalender ehk #memaplanner, milles kokku pandud ajaplaneerija ja loovmärkmik. Vajame me ju kõik iga päev korrastatud mõtteid ja organiseeritust, et olla edukad õppimises, töös või mistahes suhtlemises ning siin on ajaplaneerija abiks. Samas on omanäolisus ja loovus see, mida me iseendalt, oma kolleegidelt, sõpradelt, lastelt ja teenusepakkujatelt üha enam ootame või isegi eeldame. Loovuse arendamiseks on turul küllalt suur valik põnevaid käsiraamatuid, koolitusi ja töötubasid. Igaühel omad plussid ja miinused. Paraku ootab loovustehnikate käsiraamatuid aga sageli sama saatus, mis paljusid nutirakendusi – need jäävad lihtsalt seisma. Seepärast tunduski kõige efektiivsem ühendada loovuse arendamine millegi igapäevasega. Näiteks ajaplaneerimisega, mida teeme tahes-tahtmata me kõik.
Kui lisada ajaplaneerimisele ja tavapärastele märkmetele erinevad kritseldused, värvid, kleepsud või kujundid ning teha seda järjest 53 nädalat, ei ole kahtlustki, et kalendri kasutaja visuaalses mõtlemises päev-päevalt osavamaks, julgemaks ja isikupärasemaks muutub. Ning kahtlemata kajastub suurenenud kujutlusvõime ja raamist väljas mõtlemine ka muudes protsessides. Et kasutajale selles tegevuses tuge ja inspiratsiooni pakkuda, samas mitte ülemäära raamidesse seada, on märkmikusse kogutud toetavad tsitaadid tuntud Eesti naistelt, kujundatud lustakad kleepsud ja loovlehed ning Rootsi kunstnik Stina Perssoni (kes on teinud koostööd DKNY, Michael Korsi, Louis Vuittoni, Coca Cola ja paljude teiste tuntud brändidega) kaasabil varustatud põnevate moeillustratsioonidega. Illustratsioonid on märkmikus nii kuu tiitellehtedena kui ka 12 värvilise post- või õnnitluskaardina. Lühemate plaanide toetamiseks on märkmikus ideed nädalavahetusteks ning aasta plaanide tegemiseks vision board.
Vähetähtis ei ole ka see, et kogu märkmik on ülimalt stiilne ja naiselik. Just nagu selle kasutajagi.
Soovitus - kahtlemata on märkmik armas ja praktiline kingiidee, kuid lisades sinna personaalsed soovid ning märkides üles olulised kuupäevad, on kingisaaja topelt üllatunud!
Vaata nippe ja ideid kalendermärkmiku täitmiseks Mema loovagentuuri Instagrami kontolt ja jälgi nende tegemisi ka Facebookis.
Mema kalendermärkmik on 100% Eesti toode ja selle valmistamisel on kasutatud keskkonnasõbralikku trükimeetodit. Ikka selleks, et jätta loodusele maha võimalikult väike jälg.
Ettevõtetele, kel soov kinkida kalendermärkmik oma töötajatele või koostööpartneritele, on Mema loovagentuuril eripakkumine!
Lisainfo:
Merje Talvik
Tel. 55650787