Autor: Laur Pikksaar • 20. november 2019

Erilahendused – originaalne viis rõõmustada kliente ja tänada töötajaid!

Äri- ja reklaamkinkide valik on suur ja kirju ning lõputuna näivate kingilahenduste ja kataloogide nimekiri võib segadusse ajada ka vilunuma kingiotsija. Hea võimalus, kuidas valiku tegemist lihtsustada, on spetsiaalselt oma ettevõtte jaoks loodud meene.

Firmakingiks valitud toode – eriti erilahendusena valminu – ei ole ainult järjekordne ilus asi, vaid nii kingitus kui reklaamikanal, mis kingisaajale ettevõtet kauaks meenutama jääb. Parim oleks muidugi selline kingitus, mis oleks ihaldusväärne ning ühtlasi ka firmat iseloomustav, tegevusala või visuaalse identiteediga haakuv. Kuidas aga ettevõttele ainuomane kink leida?

Erilahenduste tellimisel peaks arvestama tuntud vanarahvatarkusega „kaua tehtud – kaunikene“. Üleöö või viimase minuti lahendusena head reklaamkingid tavaliselt ei valmi, pigem eelneb ainulaadse toote väljatöötamisele pikem ajurünnak, omajagu läheb aega kavandite valimisele ja näidiste tegemisele.

Väga palju sõltub loomulikult ka tellija vajadustest ja võimalustest ning vahetevahel võib kingi eriliseks muuta ka loomingulisem kujunduslahendus või siis leitakse ka selline toode, mis konkreetse firma turundussõnumiga täpselt seostub.

Kingitustega igapäevaselt kokku puutununa oleme märganud, et see, mis aastakümnete pikkuse kinkimistraditsiooniga ettevõttele võib tunduda üsna tavalise asjana, võib teisele paista nagu innovatsiooni musternäide. Nii näiteks oli fototrükiga mikrofiiber-rätikute tellimine veel paar aastat tagasi küllaltki uus trend, tänaseks aga kohtab erikujundusega värvikaid saunalinasid nii rannas kui trennis peaaegu igal sammul. Eks hea toode tuntakse turundusinimeste poolt kiiresti ära ja mis võiks olla parem kui kvaliteetne kingitus, mis ka päriselt populaarne on ja igapäevast kasutamist leiab!

Vahetevahel tundub, et piir tavalise firmakingi ja erilahenduse vahel on natuke hägustumas ning varasemalt spetsiaalselt kellelegi toodetud originaalsed meened kipuvad varem või hiljem ka kataloogidesse jõudma. Netiühendus, Pinterest ja Instagram on kõigil ja leidlikumad kingi-ideed levivad kiiresti. Nii tulekski positiivse arenguna välja tuua turundajate teadlikkuse tõus ja kõrgenenud ootused. Loomulikult ei pea igaühel olema tootmisjuhi kogemust või spetsiifilisi erialateadmisi, küll aga tasub kingitusi valides kaasata ärikingituste valdkonnas tegutsev agentuur, kellega koos hinnata, millised on soovid ja võimalused ning kuidas ka keerulisemad projektid särava lõpptulemuseni juhtida.

Mõnedki firmakingid võivad olla geniaalsed oma lihtsuses või tehnoloogiliste lahenduste poolest. Kui võtta näiteks KuMu-le valmistatud prillitoos – karp nagu karp, mis seal siis ikka nii erilist on? Vaadates aga, kuidas kogu toosi kaant katvat maali fragmenti täiendab samas stiilis prilliklaaside puhastamiseks mõeldud lapike, moodustub harmooniline tervik, mis on nii efektne kui ka praktiline! Sama loogika kehtib Omniva advendikalendri puhul, mille omapäraks on kujunduslahendus. Kui šokolaadikarp on ühtlasi ka tegevust ja värvimisrõõmu pakkuv ja numbreid õpetav nuputamisülesanne, võib ka pakendidisainiga muuta kingituse eriliseks ja multifunktsionaalseks. Sealjuures selle hinda tõstmata!

Erilahendustena valmivate kummikute, plätude või ka näiteks kaisuloomade-patjade, erikujuliste riidepuude, keraamika või riiete puhul on oluline siiski rõhutada ajafaktorit. Küsimus ei ole selles, et käsitöötrühvlid või kas või sissekootud logodega sokid oleksid midagi üle mõistuse keerulist või raskesti teostatavat. Loomulikult saab neid võib-olla isegi tavalisena näivaid kingitusi poestki osta, kuid kindlasti pole need siis nii omanäolised kui vaja oleks. Vaevalt küll, et kõrghooajal saab mõnesse tehasesse lihtsalt sisse marssida ja kiirtellimust esitada, rahakoti paksusest olenemata. Targem on planeerida erilahendus-kinke mõõduka ajavaruga, siis on tellimus just selline nagu oodatud ega ei jää näiteks transpordisekelduste tõttu hiljaks.

Lennutransport (7-12p) on muidugi kiireim viis saadetiste kohale toimetamiseks, raudteetransport on sellest soodsam, kuid ka 3-4 korda ajakulukam. Meritsi kauba saatmisel tuleks sõltuvalt tehase asukohast arvestada lausa kuni kahe kuu pikkuse perioodiga. Palju oleneb kliendi soovist, kas on tähtsam kauba kiire kohalejõudmine, või on aega kauem oodata ning võib optimeerida kulusid.

Kinkston Kingiagentuur valmistab iga nädal erinevates Aasia tehastes erilahendusega tooteid ning suheldes erinevate tootjatega kasutame ka oma kohapealsete agentide abi. Kogemusele tuginedes teame, et orienteeruvalt võtab näidiste tootmine aega 7-21 päeva ja hilisem produktsioon ca 7-35 p, samas sõltub tootmisaja pikkus tellimuse mahust, eripärast ja tuhandest muust pisiasjast. Nii võib öelda, erilahendus on lai mõiste ja üldistada ei ole mõtet – kui mõnede lihtsamate mälupulkade või kaelapaelade tarne on mõõdetav päevades ja nädalates, võib keerulisematele toodetele kuluda kuid.

Mainitud ajavahemikud on mõeldud ligikaudse ja keskmise orientiirina, kehtivad pigem suurte koguste kuluefektiivse tootmise puhul ning võivad varieeruda periooditi, sõltuvalt hooajast ja tellimusest. Euroopast võib mõnel juhul reklaamkingituse saada kätte 7-10 päevaga.

Kingiagentuuri valik ja spetsialistide kogemused võivad mõnel juhul olla lausa kriitilise tähtsusega ja küllap on nii mõnigi ajahädas projekt päästetud tänu pikaajalisele koostööle ja headest suhetest tingitud vastutulekutele. Meeles tuleks siiski pidada, et erilahendusena valmiv firmakink nõuab valmimiseks väga palju pühendumist – mida kauem kulub idee küpsemisest ja viimistlemisest kuni lõpplahenduseni, seda parem saab tulemus!

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700