Autor: Anti Saluneem, reklaamkingituste agentuuri Logotrade juht • 25. oktoober 2021

Kuidas leida ideaalne reklaamkingitus?

Kas olete märganud, et tegelikult on just sekretäridel ja assistentidel kõige keerulisem teha esmast valikut reklaamkingituste vallas?
Ideaalsed reklaamkingitused alla 10 euro
Foto: Logotrade

Enamasti tuleneb see asjaolust, et õige kingituse valimine ongi äärmiselt raske. Sageli tuleb ka raamatupidamisest signaal, et kingitus peab kindlasti jääma alla 10 €, sest sel puhul ei ole vaja kliendikingituselt maksta erisoodustusmaksu. Turundusosakond samal ajal rõhutab, et kingituseks tuleb leida midagi originaalset, uut ja huvitavat, lisaks veel üliägeda sõnumi ja põneva disainiga.

Personaliosakond omakorda soovib, et kingitus annaks edasi sõnumi parimast töökultuurist ning tooted peaksid olema superpraktilised ning megakvaliteetsed. Ja juhtkond tahab, et saavutaksite parema tulemuse kui eelnevatel aastatel, samas poole väiksema eelarvega.

Reklaamiagentuur pakubki välja väga laheda sõnumiga disaini aga siis annab reklaamkingituste kompanii teada, et sellisel kujul ikkagi pole võimalik teie ideed teostada. Kas tuleb tuttav ette?

Sellest tulenevalt tuleb tunnistada, et sekretäride ja assistentide ees seisab väga raske ülesanne leida ideaalne firmakingitus. Seda enam, et olete ju korduvalt teinud tavapäraseid iga-aastaseid reklaamkingitusi klientidele näiteks jõulude ajal või jaanipäeval.

Eriti aeganõudvaks ja ajamahukaks teebki reklaamkingituste valimise asjaolu, et olete juba enamikku toodetest kasutanud – näiteks maiustusi, söögi- ja joogipoolist, samuti kuuluvad tavapärasesse kinginimekirja joogipudelid, pleedid, saunalinad, akupangad, Bluetooth-kõlarid jmt.

Vaatame siis koos lähemalt, kuidas reklaamkingituste pakkujad saavad teid aidata, vastavalt eelnimetatud kriteeriumitele.

Millistele tingimustele peab vastama ideaalne reklaamkingitus?

1. Reklaamkingitus on unikaalne

Mis muudab reklaamkingituse ainulaadseks? Tavaliselt on unikaalsed reklaamkingitused sellised tooted, mida kõik endale sooviksid, kuid mida on keeruline või üldse võimatu poest hankida. Tegu on sellisel puhul täielikult antud ettevõtte jaoks eritellimusel tehtud reklaamtootega.

2. Reklaamkingitus on hindamatu

Mis muudab reklaamkingituse hindamatuks? Enamasti on hea reklaamkingitus selline, millele pole võimalik hinda panna või teile tundub, et reklaamkingitus on kordades kallim, kui on selle tegelik maksumus.

3. Reklaamkingitus on praktiline ja igapäevaselt kasutatav

Kingituse valimisel on hea küsida, mis toodet kasutaksime igapäevaselt? Oluline on, et reklaamkingitus oleks praktiline ja kvaliteetne toode, mida saab kasutada kaua.

4. Firmakingitus on põneva disainiga ja hea sõnumiga

Ka kõige igavama reklaamtoote saab muuta superhea disaini ja sõnumiga põnevaks reklaamkingituseks. Ainult logo peale panemisest reklaamtootele enam ei piisa, põneva sõnumiga on võimalik palju paremaid tulemusi saavutada.

5. Reklaamkingitus maksab alla 10 €

Kingituseks sobiv reklaamtoode peaks maksma alla 10 € (+käibemaks), muidu peate tasuma tootelt ka erisoodustusmaksu. Siinkohal tuleb lisada, et toote töötlemist, näiteks trükkimist või sümboolika peale kandmist ei maksustata. Soovitan alati need arvetel eraldi ridadena kajastada.

6. Reklaamkingitus peab jutustama teie ettevõtte lugu

Reklaamkingitus võiks kanda edasi teie ettevõtte väärtusi ja lugu. Kui olete loodussõbralikud, siis kasutage rohkem loodussäästlikke reklaamkingitusi. Kui panustate kvaliteeti, siis soetage ainult parima kvaliteediga tooteid ning kui teile on oluline teenus või teenindus, siis mõelge läbi ka pakendamine ning kuidas kingitus üle anda.

Kuidas orienteeruda reklaamkingituste maastikul?

Enamasti pakub Eesti turg paari suure reklaamkingituste tootja toodangut ning sealt valiku tegemine on üsna lihtne. Tuleks aga arvestada, et enamik firmasid kasutab neidsamu tooteid ja eristumine tekib vaid kingitustepakkuja võimekusest teile neid tooteid pakkuda. Kas on ettevõttel parem koduleht, meeldivam teenindus, parem idee, kuidas tootel sõnumit edastada või pakub kingiagentuur soodsaimat hinda. Nii leiate kindlasti keskpärasest parema toote, kuid mitte ideaalset reklaamkingitust.

Parim viis kingiotsimise teekonda alustada on panna kokku eelarve, kaardistada, mida olete eelnevalt teinud ja lähtuda eelmainitud kuuest punktist. Kokkuvõtte võiks saata vähemalt kolmele reklaamkingifirmale, kes selle alusel saavad teile teha omapoolse pakkumise. Enamasti esimese pakkumise toodetevalik, mis teile saadetakse on selline, mida on kerge tellida ja lihtne tarnida. Nii leiate küll keskpärasest paremad lahendused, kuid mitte ideaalset reklaamkingitust.

Olge nõudlikumad ja täpsustage oma soove ning teise või kolmanda pakkumisega võite juba leida parima lahenduse. Väga palju sõltub reklaamkingituste projektijuhist. Kui tunnete, et teile pakutud reklaamtooted ei vasta ootustele, kaasake ka neljas ja viies reklaamkingitustega tegelev ettevõte. Saades pakkumised kätte vaadake kriitiliselt üle, kas tooted vastavad kuuele eelnimetatud kriteeriumile. Edasi oleks mõistlik küsida tootenäidiseid, et saaksite oma silmaga vaadata et tooted kindlasti vastaksid teie ootustele.

Kui tegu on erilahendusega, siis soovitan küsida, kas ettevõte on teinud sarnaseid tooteid ka varem ja kas on olemas näidised. Järgnevalt uurige, millised erinevad võimalused on tootele sümboolika lisamiseks. Kas sobiks graveerimine või milline trükimeetod oleks parim erinevate trükitehnikate valikust.

Mida rohkem te teate, mida üldse on võimalik teha, seda parema disaini ja sõnumi suudate luua kas siis ise või reklaamiagentuuri abil. Kui kujundus on paigas, siis suuremate koguste puhul soovitan lasta valmistada ka ühe füüsilise näidise – see aitab teil jõuda veelgi paremini ideaalse reklaamkingituseni.

Reklaamkingituse puhul on tähtis ka esmamulje

Väga oluline on reklaamkingituste puhul ka pakend. Samas viimasel ajal eelistavad loodussäästliku mõtteviisiga ettevõtjad pakendist üldse loobuda ja keskenduvad pigem kohale, kus ja kuidas kingitused kingisaajale üle anda. Kui aga panustate pakendile, siis tuleb ka see väga hoolikalt läbi mõelda, sest esmamulje reklaamkingitusest loeb!

Esimene pilk kingitusele annab väga tugeva signaali kingituse kohta ja mängib rolli selles, kas kingisaaja hakkab seda reklaamtoodet kasutama või mitte. Esmase mulje pinnalt jagab klient reeglina emotsiooni ka sotsiaalmeedias ja räägib sõpradele. Kõrvale ei saa jätta ka pidevalt muutuvaid trende.

Reklaamkingituste trendid on pidevas muutumises

Pea 20 aasta jooksul reklaamkingiäris olen näinud väga erinevaid trende, mis tavaliselt on seotud tehnoloogia arenguga. Kui välja tuleb mingi uus tehnoloogiline vidin, siis reklaamkingitusena kasutades on võimalik see kiiremini massidesse viia. Sellised uudsed reklaamtooted on kunagi olnud nii mälupulgad, akupangad, Bluetooth-kõlarid, nutipastakad, torusallid kui ka kõik juhtmevaba laadimisega seotud seadmed.

Eelnevatel aastatel on trendikate firmakingituste nimekirjas olnud joogipudelid ja termoskruusid, millele saab 360 kraadi ulatuses ehk ümberringi trükkida oma laheda disaini. Endiselt on populaarsed ka kõik loodussõbralikud- ja taaskasutatud materjalidest reklaamtooted. Muidugi ei saa ära unustada Covid-19 viirusest tingitud olukorda, mis on muutnud reklaamkingitusteks ka mitmesugused isikukaitsevahendid, ennekõike maskid ja desinfitseerivad geelid.

Kui vaadata lähitulevikku, siis näeme uute trendikate toodetena kindlasti NFC-tehnoloogiaga varustatud reklaamkingitusi. Samuti energiasäästmist soodustavaid tooteid.

Ideaalse reklaamkingituse kandidaadid

Nüüd vaatame lähemalt mõnda toodet, mis võiks sobida ideaalse reklaamkingituse kandidaadiks. Igaks juhuks mainin, et tegu on minu subjektiivse valikuga, kuid lähtun eespoolnimetatud kuuest punktist. Nimetatud kriteeriumeid kasutades on võimalik leida üllatavalt erinevaid põnevaid reklaamkingituste lahendusi.

• Minu esimene valik on oma disainiga põll. Jah, tegu on küll väga traditsioonilise reklaamtootega, kuid uudsete võtetega, ägeda disaini ja värvilahendustega saab selle toote muuta täiesti unikaalseks. Sublimatsioontrükk võimaldab brändingut kogu põlle ulatuses. Täispinnale trükkides võite kasutada autori nõusolekul isegi kalleid maale või fotosid, mis muudavad toote hindamatuks. Samas ei pruugi kingisaaja aru saada, kas toote väärtus on 5 € või 25 €. Hea disaini ja sõnumiga põlle saab kasutada nii restoranis, väliüritusel, kodus või kontoris ja seda nii toidutegemisel, kui ka muude tööde kallal nokitsemisel. Tegu on tootega, mille maksumus jääb koos kujunduse ja trükiga alla 10 €/ tk (+km). Sellised põlled on valikus ka taaskasutatud materjalidest. Kuna hind ei sõltu trüki suurusest ega värvilisusest, siis on tegu päris arvestatava ideaalse reklaamkingituse kandidaadiga.

Põll digitaalse trükiga ja oma logoga
Foto: Logotrade

• Järgmiseks ideaalse reklaamkingituse kandidaadiks olen valinud 10W ülikiire juhtmevaba laadija. Koos digitaalse trüki ja oma disainiga pakendiümbrisega on see lahe reklaamkingitus, mida saab lisaks veel ka personaliseerida. Kingitus vastab kõigile kuuele punktile.

Ideaalne kingitus alla 10 euro juhmevaba laadija
Foto: Logotrade

• Kolmandaks ideaalse reklaamkingituse kandidaadiks valisin 10-liitrise veekindla koti, mida saab kasutada igal pool ja igal ajal, nii suvel kui talvel, nii rannas, trennis kui reisimisel. Vastab kõigile kuuele eelnimetatud punktile.

10-liitrine veekindel kott – oma firma logoga reklaamkingitus
Foto: Logotrade
Oma kujundusega veekindel kott, 10 l
Foto: Logotrade

Loodan siiralt, et saite siit artiklist nii mõnegi hea mõtte, leidmaks just teie ettevõttele sobivaimad reklaamkingitused.

Anti Saluneem

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700