28. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Koondamine keelatud (vähemalt esialgu)

Kui Pixari stuudio animafilme arvutiprogrammide abil tootma hakkas oli see valdkonnas suur läbimurre - endised "multikad" muutusid realistlikeks 3D-filmideks. Aga see polnud ainus muudatus, mis pisikese, Steve Jobs´ile kuuluva filmistuudio raketina suurte tegijate hulka lennutas.

Teine, ja ilmselt olulisem muudatus seisnes selles, et stuudio juhtidel oli nupukust vabanenud animaatoreid, keda nüüd läks vaja oluliselt vähem, mitte koondada, vaid suunata tegelaskujude emotsionaalsust ja tõetruudust arendama. Oleks võinud nad ju lahti lasta, kulusid vähendada ja seega kasumit suurendada?

Pixar valis teise tee - kui panna nende toodetud Shrek kõrvuti näiteks Disney stuudio toodetud Lõvikuningaga, siis on erinevus üüratu - esimene on tõetruu 3D-film, kus tegelastel on emotsioonid ja miimika nagu Sinul ja minul, aga teine on ikka "vana multikas". See läbimurdeline viis animafilme toota oli põhjus, miks valdkonna hiiglane Disney valdkonna kirbu Pixari (kes enne seda uuendust peamiselt reklaamklippe ja muud taolist tootis) pikkadeks aastateks oma strateegiliseks partneriks võttis - koostöö, muide, kestis nii kaua, kui Pixar sellest loobus.

Seega, kui võtad kasutusele uue tehnoloogia, metoodika või protsessi, siis ära kasuta esimese tulemuste parandamise vahendina võimalust inimesi koondada, vaid vaata, kas vabanenud aja arvelt saab teha veel midagi ekstra-kihvti, mis võimendab uuenduse kasu mitmekordseks.

Autor: Signe Sillasoo, Indrek Maripuu

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700