26. aprill 2010

Äriloovuse blogi: muuda vaatenurka

Eelmise sajandi viiekümnendate aastate keskel valdas Seattle inimesi paanika – suur hulk inimesi leidis järsku oma autoklaasilt kriimustusi ja täkkeid. Asi oli nii hull, et võttis peaagu massihulluse mõõtmed – kõige hullemate põhjustena kardeti isegi, et venelased on tuumakatsetustega atmosfääri ära reostanud ja sealt sajab midagi alla, mis autoklaase lõhub.

Asi läks nii hulluks, et keskvalitsus saatis teadlased asja uurima. Naljakas oli aga tulemus milleni teadlased jõudsid – kriimustuste ja täkete arv klaasidel ei olnud suurenenud, suurenenud oli läbi autoklaasi väljast sissepoole vaatamine, mis teatavasti pole autoklaasi tavaline kasutamine.

Mingil põhjusel märkas suur hulk inimesi meedias ja kuulis naabrite käest teateid, et on tekkinud palju klaasivigatusti ja uuris oma klaasi just sel moel – väljast sisse vaadates. Uue nurga alt vaadates märgati uusi asju.

Muide, tänu Google´ile võime sellest lugeda ka tollastest ajalehtedest – “The Victoria Advocate” – 10 juuni 1954.

Mis on sellel loovusega pistmist? Väga lihtne – mängi vaatenurgaga ja märkad uusi lahendusi. See on hea tehnika uute seoste tekitamiseks, uute võimaluste nägemiseks. Sellel loogikal põhineb ka tagurpidi ajurünnaku metoodika.

Kui sa ei taha kiiremas korras oma suhteid ära rikkuda, siis võid alguses seda vaid oma mõttes teha, aga mängi mitte nõustumise mängu – proovi mitte nõustuda nende inimestega, kelle seisukohti seni oled õigeks pidanud. Vean kihla, et nii mõnigi kord avastad, et vastupidine seisukoht on mõistlikum.

Ära siis muidugi hoogu satu – eesmärk pole vastu olla, vaid uusi vaatenurki otsida. Peale uue vaatenurga leidmist tuleb otsustada, kas see on arukas või mitte.

 

Autor: Urve Vilk, Indrek Maripuu

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700