6. oktoober 2010

Üheminutiline päeva ülevaatus leevendab stressi

Olen juba paar kuud kulutanud iga päev ühe minuti möödunud päeva ülevaatuseks ja järgmise päeva kavandamiseks. See harjumus aitab sihikindlamalt tegutseda ning võtab tööpäeva pinged õhtuks maha.

Võta tänase tööpäeva lõpus minut järgmiseks lihtsaks harjutuseks:

1. Sea end mugavalt toolil sisse ning sulge silmad. Mõtle möödunud päevale. Milline oli üks hea asi, millega tulid toime? Mille üle on sul möödunud päevale tagasi mõeldes tõesti hea meel? Võib-olla tuleb rohkemgi meelde  kui üks sündmus. Ole selle päeva eest tänulik.

2. Mõtle homsele päevale. Milline on homne kõige olulisem tegevus, mille kindlasti teed teoks, ükskõik, mis ka vahele ei tuleks? Lase kiirelt homne päev silme eest läbi, kuid keskendu kõige tähtsamale tegevusele, mille võtad hommikul kohe esimesena ette, et see ära teha.

3. Ava silmad ning pane see tegevus homsele päevale kalendrisse kirja.

Kuidas end tunned pärast sellist harjutust? Mina tunnen end märksa kindlama ja rahulikumana, sest möödunud päev oli suurepärane ning homsed plaanid on paigas.

Kui mul on ülevaatuseks veidi rohkem aega, siis teen harjutust pikemalt, vaadates läbi ka kõik päeva jooksul saabunud e-kirjad ja kirja pandud ideed ning otsustades iga asjaga, mida ja millal sellega ette võtan. Samuti vastan neile kirjadele, millele saab seda teha vähema kui kahe minutiga. Kui päeval jäi mõni asi tegemata, leian neile tegevustele uue aja, mil need ellu viin. Aga see võtab juba 15-30 minutit.

Kui nii palju aega pole, siis leia vähemalt minut, et kiirelt möödunud ja saabuv päev silme eest ja mõtteist läbi lasta. Proovi seda juba tänase tööpäeva lõpus.

Autor: Urve Vilk, Kristjan Otsmann

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700