14. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milline on sinu tegelik tööandja?

Sattusin lugema Seth Godini ajaveebi postitust, kus ta tõdes: Me oleme enda (halvimad) ülemused. Vaatamata sellele, kas töötame kellegi teise heaks või oleme eraettevõtjad, otsuseid ja valikuid oma karjääri ja elu eest teeme ise, oleme oma aja ja tegude ülemused. Me valime tööandja, selle, milleks tööaega kasutame, valime, mida me õpime, kuidas käitume teiste ja iseendaga.

Ja mitte alati ei tee me enda jaoks parimaid otsuseid.

Mõtle sellele: Kui sul oleks juht, kes räägiks sinuga nii, nagu sa ise endaga räägid, sa lahkuks. Kui sul oleks ülemus, kes raiskab nii palju aega, kui sina seda teed, sa laseks ta lahti. Kui organisatsioon arendaks oma töötajaid nii halvasti nagu sina seda iseennast arendad, jõuaks ta peagi põhja. 

Hästi kerge on kurta, et töö ei anna võimalusi iseseisvalt otsustada, puudub vabadus ise midagi luua oma vaadete järgi. Kui  palju on neid, kes saades need võimalused, kukuvad läbi enesejuhtimises? Jah, kui meil on võimalus olla suurepärased, me kõhkleme, oleme ebakindlad, venitame ja lõpuks ei jõuagi kuhugi.

Tõepoolest on üllatav näha inimesi, kes on tugevad enesejuhtimises. Kes on enesekindel ja pidevas liikumises, kes nädalavahetusi ja õhtuid ei kasuta millegi uue õppimiseks või põneva ettevõtmise alustamiseks. Kes teeb oma tööd nii, et suvalisel hetkel, kui tal tuju tuleb, võib minna Jaapanisse Baruto võistlust vaatama (või maale vanamemme juurde) ja samal ajal teeb edasi oma tööd.

Loomulikult on inimesed, karjäärivalikud ja nende põhjused väga erinevad. Kõik ei taha tööd teha sülearvutiga Aafrikas, teha oma ettevõte või ronida karjääriredelil edasi. Teatud ametikohad ei olegi väga tasuvad. Teisalt on ka neid, keda on kas lapsepõlves või edasises elus õpetatud mitte otsuseid ja vastutust oma elu üle võtma, sest keegi teine teeb seda ja nii on ju lihtsam? Küsimus on, kuidas sellest aga õnnelikult välja tulla? Kuidas käituda iga päev nii, et sa kasutad sulle antud omadused, õpitud oskused ja iga päev ette tulevad võimalused enda jaoks ära? Ja oled õnnelik?

Igaleühele on see viis erinev, sest olgem ausad, kõik inimesed on sarnased ühes asjas - nad on unikaalsed. Võtmesõnaks on teadlikkus iseendast ja oma tegelikest võimalustest ja valikutest. See on üks oluline asi, mida persoonibrändiga tegelemine annab – võimaluse avastada olemasolevaid ressursse ja neid realiseerida. Ja see ei ole kerge, sest teadlikkusega tuleb vastutus ja võimalustega valikute tegemine. Ja kui juba niikaugele on jõutud, ei saa endale puru silma ajada.

Kuna on lubaduste aeg, siis tegin omapärase töölehe selle kohta, kuidas sina, iseenda ülemusena saaksid oma ametijuhendit ise kirjutada. Selleks ei pea  tahtma uut töökohta, vaid pigem tuleks mõelda sügavuti – mida saaksin tänases ametis teisiti teha, et oma oskusi kasutada, juurde õppida ja selle juures siiski õnnelikum olla.

Nagu tuntud vanasõna ütleb „Ole iseendale selline ülemus, nagu sa tahad, et sinu ülemus sulle oleks“.

 

Autor: Urve Vilk, Persoonibrändi blogi - Liisi Toom

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700